تاریخ : 1400,چهارشنبه 10 آذر21:22
کد خبر : 415954 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

باقری با وزیر خارجه اتریش دیدار کرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین از دیدار علی باقری با وزیر خارجه اتریش خبر داد و رایزنی درباره مذاکرات وین و تقویت مناسبات دوجانبه و چندجانبه را از محورهای این گفت‌وگو برشمرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ «عباس باقرپور اردکانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین امروز (چهارشنبه) دهم آذر ماه در توئیتی با انتشار تصویری، از دیدار علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وزیر خارجه اتریش خبر داد.

باقری با وزیر خارجه اتریش دیدار کرد

وی در این توئیت نوشت: در گفت‌وگوی صمیمانه علی باقری و مایکل لینهارت وزیر خارجه اتریش بر تقویت روابط دو و چند جانبه تأکید شد.

سفیر ایران افزود: مذاکرات وین با هدف رفع تحریم‌های غیرانسانی آمریکا، همچنین از جمله موضوعات مورد بحث بود.

باقری با وزیر خارجه اتریش دیدار کرد

باقرپور خاطرنشان کرد: به محض این‌که آنها آماده باشند ما نیز آمادگی داریم.

علی باقری به منظور شرکت در دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به منظور رفع تحریم‌های آمریکا شنبه ششم آذر ماه وارد وین شد و روز دوشنبه هشتم آذر ماه نیز در نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام به همراه انریکه مورا ریاست این نشست را برعهده داشت. وی همچنین طی مدت حضورش در اتریش رایزنی‌های دو و سه جانبه‌ای را با نماینده اتحادیه اروپا و همچنین روسای هیأت‌های چین و روسیه داشت.

باقری با وزیر خارجه اتریش دیدار کرد

لازم به ذکر است مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز دیروز (سه‌شنبه) با «هولتزمان» رئیس بانک مرکزی اتریش دیدار کرد  طرفین ضمن مرور همکاری‌ها، زمینه‌های تقویت و گسترش ارتباطات بانکی و مالی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.