تاریخ : 1400,پنجشنبه 11 آذر14:53
کد خبر : 416063 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

فایل‌های ذخیره‌شده کاربران در سامسونگ کلاد حذف می‌شوند!

این سرویس درایو ذخیره‌سازی جداگانه‌ای نیز به‌ کاربران ارائه می‌داد و کاربران می‌توانستد فایل‌های شخصی و تصاویر گالری را به‌جای ذخیره در حافظه‌ی گوشی‌، در این درایو آپلود کنند و از دستگاه‌های دیگر به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سامسونگ درحدود پنج‌سال پیش سرویس ذخیره‌سازی ابری خود به نام Samsung Cloud را معرفی کرد. این سرویس به‌منظور همگام‌سازی داده‌های کاربران در دستگاه‌های گلکسی و امکان پشتیبان‌گیری از تنظیمات و داده‌های ذخیره‌شده در گوشی راه‌اندازی شد. این سرویس درایو ذخیره‌سازی جداگانه‌ای نیز به‌ کاربران ارائه می‌داد و کاربران می‌توانستد فایل‌های شخصی و تصاویر گالری را به‌جای ذخیره در حافظه‌ی گوشی‌، در این درایو آپلود کنند و از دستگاه‌های دیگر به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

فایل‌های ذخیره‌شده کاربران در سامسونگ کلاد حذف می‌شوند!

با‌این‌حال مدتی پیش سامسونگ سیاستی جدید درقبال این سرویس در پیش گرفت و اعلام کرد که قابلیت‌های سامسونگ کلاد درایو و همگام‌سازی گالری ادامه‌دار نخواهد بود و در آینده از این سرویس حذف خواهند شد.

این شرکت به کاربرانی که داده‌های خود را در درایو ابری آپلود کرده بودند، اخطار داد که تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۱ فرصت خواهند داشت تمامی داده‌های خود را دانلود کنند؛ اما این زمان برای دسته‌ای از کشور‌ها تا ۳۰ سپتامبر و برای دسته‌ی دوم تا ۳۰ نوامبر، یعنی دیروز تمدید شد. این آخرین فرصتی بود که کاربران می‌توانستند فایل‌های خود را دانلود کنند.

درواقع، سامسونگ مشترکان این سرویس را براساس کشوری که در حساب کاربری آن‌ها ثبت شده بود، به دو گروه تقسیم کرد: گروه اول تا ۳۰ سپتامبر برای دانلود داده‌های خود قبل از حذف آن‌ها از روی سرورهای سامسونگ و گروه دوم تا ۳۰ نوامبر برای این کار مهلت داشتند. اگر جزو کاربران گروه دوم باشید و در گذشته فایل‌هایی را در درایو ابری سامسونگ ذخیره کرده باشید، احتمالا اعلانی پایدار از دیروز برایتان به‌نمایش درآمده باشد. این اعلان آخرین هشدار حذف اطلاعات و آخرین فرصت دانلود آن‌ها بود.

ناگفته نماند که این حذف اطلاعات فقط شامل بخش Samsung Cloud Drive می‌شود و داده‌ها و فایل‌های ذخیره‌شده از‌طریق پشتیبان‌گیری دستگاه در سرویس ابری سامسونگ دست‌نخورده باقی خواهند ماند. همچنین، همگام‌سازی مواردی چون یادداشت‌ها، مخاطبان، تقویم، سوابق و داده‌های مرورگر و نیز سرویس پشتیبان‌گیری و بازیابی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.