تاریخ : 1400,شنبه 13 آذر12:15
کد خبر : 416155 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

ترفند مخفی آیفون برای مطالعه متن چیه؟

برای انجام این کار لازم نیست متن را در هر برنامه ای بزرگ کنید. شما می توانید به صورت انتخابی اندازه فونت را برای برنامه های خاص تغییر دهید.

به گزارش خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آیا متوجه شده اید که خواندن متن در برخی از برنامه های آیفون دشوار است؟  OS 15 یک ترفند دارد که این کار را برای شما آسان تر می کند.

ترفند مخفی آیفون برای مطالعه متن چیه؟

برای انجام این کار لازم نیست متن را در هر برنامه ای بزرگ کنید. شما می توانید به صورت انتخابی اندازه فونت را برای برنامه های خاص تغییر دهید.

این کلک مانند بسیاری از این ترفندهای iOSواضح نیستند. اولین کاری که باید انجام دهید اضافه کردن ویژگی Text Size به مرکز کنترل iOS است.

برای انجام این کار، به Settings > Control Center بروید و به پایین به قسمت More Controls بروید و روی علامت سبز Text Size ضربه بزنید.

بنابراین دکمه Text Size به Control Center اضافه شده است. با کشیدن انگشت (از بالا به سمت راست در آیفون‌های جدیدتر با Face ID، یا از پایین به بالا در گوشی‌های قدیمی‌تر با تاچ آی‌دی) Control Center ظاهر می‌شود.

بنابراین دکمه اندازه متن به مرکز کنترل اضافه شده است. با کشیدن انگشت (از بالا به سمت راست در آیفون‌های جدیدتر با Face ID، یا از پایین به بالا در گوشی‌های قدیمی‌تر با تاچ آی‌دی) Control Center ظاهر می‌شود.

حال می توانید شروع به استفاده از آن کنید. هنگامی که در برنامه‌ای هستید که می‌خواهید اندازه فونت را تغییر دهید مرکز کنترل را باز کرده و روی دکمه اندازه متن ضربه بزنید.

به صورت عمودی یک نوار لغزنده وجود دارد که به شما امکان می‌دهد اندازه فونت را کنترل کنید و در امتداد پایین آن یک کلید وجود دارد تا انتخاب کنید که آیا برای برنامه خاص است یا یک تنظیم کلی که در حال انجام آن هستید.

اکنون می‌توانید اندازه فونت در برنامه‌ها را مطابق با دلخواه خود تغییر دهید.