تاریخ : 1400,دوشنبه 15 آذر12:53
کد خبر : 416496 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

آغاز ثبت‌نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ از فردا

مهلت ثبت‌نام برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ و بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی- دانشجویی کشور از فردا سه‌شنبه ۱۶ آذرماه آغاز می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، اطلاعیه اعلام شرایط و ضوابط، تاریخ و نحوه ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ و بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی- دانشجویی کشور در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

آغاز ثبت‌نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ از فردا

براین اساس ثبت‌نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ از فردا، سه‌شنبه ۱۶ آذرماه آغاز می‌شود و به مدت یک هفته تا روز سه‌شنبه ۲۳ آذرماه منحصرا به صورت اینترنتی از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org ادامه خواهد داشت.

دفترچه راهنمای ثبت نام، همزمان با شروع ثبت نام، در درگاه اطلاع رسانی این سازمان در دسترس خواهد بود.

متقاضیان ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون)، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، می‌توانند حداکثر در دو رشته امتحانی (طبق ضوابط از رشته‌های امتحانی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام) متقاضی ثبت‌نام در این آزمون شوند.

متقاضیانی که علاوه بر رشته انتخابی یا امتحانی اصلی (رشته اول) علاقه‌مند به شرکت در رشته امتحانی دوم هستند، ضرورت دارد که کدرشته امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج نمایند. این دسته از متقاضیان می‌بایست برای رشته امتحانی دوم یک کارت اعتباری دیگر، به مبلغ ۱.۲۵۰.۰۰۰ ریال (یک میلیون و دویست و پنجاه هزار) ریال علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری نمایند.

متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۲۰۰.۰۰۰ (دویست هزار) ریال دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی برای دوره مذکور، اقدام نمایند.

متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۲۰۰.۰۰۰ (دویست هزار) ریال دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی برای دوره مذکور، اقدام نمایند.

براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و متقاضیان لازم است از روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

برگزاری المپیاد علمی‌- دانشجویی کشور

متقاضیان علاقه‌مند می‌توانند همزمان با برگزاری امتحانات آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱، در اولین مرحله دوره بیست و هفتمین آزمون المپیاد علمی- دانشجویی کشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون شرکت کنند.