تاریخ : 1400,دوشنبه 15 آذر23:46
کد خبر : 416600 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

نگرانی صهیونیست‌ها از نزدیک شدن امارات به ایران

پس از سفر مقامی بلندپایه از امارات به ایران، صهیونیست‌ها ابراز نگرانی کرده و آن را مخالف مصلحت این رژیم خوانده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از تغییرات محسوس سیاست امارات در قبال ایران در‌های روابط میان تهران و ابوظبی گشوده شده است، اما این اتفاق برای صهیونیست‌ها نگران‌کننده بوده و آن را برخلاف مصلحت خود اعلام کرده‌اند.

نگرانی صهیونیست‌ها از نزدیک شدن امارات به ایران

در همین راستا «موران زاغا» محقق امور خلیج فارس از دانشگاه حیفا اعلام کرده که نزدیکی ایران و امارات برای رژیم صهیونیستی نگران کننده است زیرا نزدیکی روابط امارات همزمان با ایران و رژیم صهیونیستی برای این رژیم بی فایده است.

ادی کوهن، تحلیلگر سیاسی رژیم صهیونیستی نیز با انتقاد از اقدامات اخیر امارات مدعی شد: این کار چه منفعتی برای امارات دارد؟ آیا ایران جزایر سه گانه تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی را که با امارات بر سر آن‌ها اختلاف دارد، رها می‌کند؟ به عقیده من ایران می‎ خواهد این جزایر، امارات و عربستان را ببلعد!

با وجود این گزافه‌گویی‌های تحلیل‎‌گران صهیونیستی، کارشناسان اماراتی اعلام کردند در صفحه‌ جدیدی که امارات برای سیاست خارجه خود باز کرده است روابط خوب با کشور‌های منطقه یکی از اولویت‌های آن است.

در همین راستا عبدالخالق عبدالله، استاد علوم سیاسی دانشگاه امارات گفت: منطقه مملو از دشمنی است و آن‌ها باید رقابت‌های خود را کنار بگذارند. امارات طرف کشمکش نخواهد بود بلکه می‌خواهد با همه آن‌ها دوست باشد.

این کارشناس اماراتی در مصاحبه با خبرگزاری الحره (وابسته به آمریکا) اعلام کرد: امارات قدم‌های شجاعانه‌ای بر می‌دارد و وقتی قصد دارد روابط خود را با تهران به تعادل برساند، به نگرانی صهیونیست‌ها اعتنایی نخواهد کرد.

علی الشعیبی، تحلیلگر دانشگاهی و سیاسی امارات نیز بهبود روابط امارات و ایران را بدون ضرر برای روابط ابوظبی و تل‌آویو خوانده و گفت: تناقضی در این روابط وجود ندارد. ایران همسایه‌ای ژئوپلتیک برای امارات است و نمی‌توان آن را منزوی کرد.