تاریخ : 1400,سه شنبه 16 آذر01:51
کد خبر : 416626 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

برگزاری جایزه ادبی استاد عابد در تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری جایزه ادبی استاد عابد ویژه اشعار آیینی در تبریز خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سیدقاسم ناظمی در آئین گرامیداشت پانزدهمین سالگرد درگذشت استاد محمد عابد گفت: در راستای معرفی و تبیین جایگاه برجسته شعر و ادب آئینی در عرصه کشوری و نکوداشت نام و یاد شاعر شهیر و جواهرکلام اهل بیت عصمت و طهارت (ه)، جایزه ادبی استاد عابد به آفرینشگران اشعار گرانسنگ آئینی اعطا خواهد شد.

جایزه ادبی محمد عابد

وی، ارج نهادن و تجلیل از خالقان آثار ارزشمند بدیع و پیشرو آئینی و شعر مدح و مرثیه در راستای تقویت و ترویج شعر آئینی و حمایت از تولید آثار فاخر در این حوزه را از اهم اهداف جایزه ادبی استاد عابد عنوان کرد.

ناظمی، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و ادبی استاد عابد گفت: استاد محمد عابد از شاعرانی هستند که در جریان ادبی ایران و علی الخصوص جریان شعر آئینی تاثیرگذار بوده‌اند.

وی افزود: بخش اعظم اشعار استاد عابد در حوزه مدح و مرثیه اهل بیت (ع) بوده و از ویژگی‌های شاخص شعری ایشان سرودن شعر فاخر آئینی است.

ناظمی گفت: استاد عابد با درآمیختن شعر فاخر با شعر آئینی سبک و مکتب جدیدی دراین حوزه به وجود آورده است و با مطالعه اشعار ایشان گوهرهای گرانمایه و ارزشهای ذاتی شعر وی محسوس و مشهود می‌شود.