تاریخ : 1400,سه شنبه 16 آذر02:28
کد خبر : 416631 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

حمایت رؤسای جمهور هند و روسیه از برجام

نارندرا مودی و ولادیمیر پوتین بار دیگر بر حمایت از تلاش‌ها برای احیای برجام تأکید کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رؤسای جمهور روسیه و هند پس از دیدار با همدیگر، در بیانیه‌ای مشترک بار دیگر بر حمایت از توافق هسته‌ای ایران تأکید کردند.

نارندرا مودی و ولادیمیر پوتین بار دیگر بر حمایت از تلاش‌ها برای احیای برجام تأکید کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و نارندرا مودی بار دیگر بر اهمیت اجرای کامل برجام تأکید کرده و حمایت خود را از تلاش‌هایی که با هدف بازگرداندن توافق هسته‌ای با ایران صورت می‌پذیرد، و نیز تلاش‌ها برای عاری سازی شبه جزیه کره از تسلیحات هسته‌ای ابراز کردند.

در این بیانیه مشترک همچنین روسیه اعلام کرد هند شریکی قابل اعتماد در توسعه مناطق شرقی روسیه است. رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر هند همچنین از نیاز‌ها برای افزایش تجارت دو جانبه تا ۳۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ سخن گفتند.

در این بیانیه همچنین آمده است: هند علاقه‌مند به همکاری با روسیه در مسیر دریایی شمالی است. دو طرف همچنین بار دیگر تأکید کردند که همکاری در زمینه انرژی از ارکان کلیدی در روابط دو جانبه بین دو کشور محسوب می‌شود.

نخست وزیر هند و رئیس جمهور روسیه همچنین بر همکاری گسترده میان شرکت‌های نفت و گازی اشاره کردند. روسیه و هند از تسهیل در صدور روادید از جمله در زمینه صور روادید الکترونیکی نیز استقبال کردند.

در این بیانیه همچنین ولادیمیر پوتین و رئیس جمهور روسیه بر ارائه کمک‌های فوری بشردوستانه به ملت افغانستان تأکید کردند.

در این بیانیه آمده است: پوتین و مودی در پایان مذاکراتشان از حمایت قطعی از صلح و امنیت و ثبات در افغانستان حمایت کرده و بر ضرورت احترام به حاکمیت، یکپارچگی و عدم مداخله در امور داخلی این کشور تأکید کردند.