تاریخ : 1400,سه شنبه 16 آذر03:01
کد خبر : 416637 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

کاخ سفید: مذاکرات وین ناامید کننده بود

سخنگوی کاخ سفید در ادعاهای جدید خود مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین را ناامید کننده خواند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی خبری با اشاره به مذاکرات هفته گذشته احیای برجام در وین مدعی شد که دور جدید مذاکرات ناامید کننده بوده است.

کاخ سفید: مذاکرات وین ناامید کننده بود

سخنگوی کاخ سفید در بخشی از سخنانش به دور هفتم مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای اشاره کرد و مدعی شد: «آخرین دور مذاکرات وین ناامید کننده بود؛ ایران برای پیشرفت در مذاکرات نیامده بود»!

جنیفر ساکی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به مکالمه آتی روسای جمهور روسیه و آمریکا مدعی شد واشنگتن در صورت حمله مسکو به کی‌یف، آماده اعمال تحریم است.

سخنگوی کاخ سفید با بیان آنکه بخش اعظم مکالمه «جو بایدن» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهور روسیه و آمریکا درباره فعالیت نظامی روسیه در نزدیکی اوکراین خواهد بود، افزود: «مکالمه روسای جمهور برای اعلام حمایت آمریکا از اوکراین مناسب خواهد بود.»

او در ادامه اعلام کرد: «بایدن به وضوح خواهد گفت که در صورتی که به اوکراین حمله شود، تحریم‌های موثری بر اقتصاد روسیه  وضع خواهد شد. البته نمی‌دانیم آیا رئیس جمهور پوتین تصمیمی به حمله به اوکراین گرفته است یا خیر.»

سخنگوی کاخ سفید همچنین به عدم حضور مقامات آمریکایی در بازی‌های المپیک چین اشاره کرد و مدعی شد: «آمریکا به دلیل اقدامات فاحش ناقض حقوق بشر از سوی چین، این بازی‌ها را تحریم کرده است.»