تاریخ : 1400,سه شنبه 16 آذر20:48
کد خبر : 416725 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

رویدادهای استارت‌آپی اینوتکس ۲۰۲۲ آغاز می‌شود

رویدادهای استارت آپی اینوتکس ۲۰۲۲ از دی ماه در استان های فارس، قم، زنجان، کرمانشاه، سمنان و تهران آغاز می شود و تا فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پارک فناوری پردیس، سجاد عباسی فشمی، دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ گفت: پنجمین دوره رقابت های استارت اپی اینوتکس «اینوتکس پیچ»، با مشارکت فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری کشور، از ۳۰ دی ماه آغاز می شود و تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ در استان های فارس، قم، زنجان، کرمانشاه، سمنان و تهران ادامه دارد.

وی ادامه داد: اینوتکس پیچ، بزرگترین رویداد ملی رقابت استارت اپی با حضور تیم های خلاق و نوآور از شهرها و استان های مختلف کشور است که با هدف کشف استعدادها و حمایت از ایده های آنان جهت کمک به رشد و توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و نوآوری در کشور برگزار می شود.

عباسی فشمی درباره رویداد «سیکاپ» نیز گفت: فستیوال سیکاپ یک رویداد علمی-سرگرمی است که هر ساله با هدف پرورش تفکر خلاق در دانش آموزان و ارتقای مهارت ها و استعدادهای آن ها از طریق ایجاد موقعیت‌های واقعی و چالش برانگیز در قالب بازی های آموزشی برای آنان، طراحی و برگزار می شود.

ایجاد توازن مناسب بین استان های کمتر برخوردار و توسعه یافته در «اینوتکس پیچ»

ایمان محمدعلی، مسئول برگزاری رویداد «اینوتکس پیچ» گفت: هر سال شهرهای جدیدی تحت پوشش این طرح قرار می گیرند و در انتخاب شهرها سعی داریم تا توازن مناسبی بین استان های کمتر برخوردار و توسعه یافته ایجاد شود.

وی افزود: در این رقابت ها استارت آپهای برتر هر شهر به انتخاب داوران محلی انتخاب شده و در ادامه از استارت آپهای برگزیده هر شهر، به منظور حضور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ و نیز شرکت در رقابت‌های نیمه‌نهایی و نهایی در مقابل سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می شوند.

محمدعلی ادامه داد: در این مرحله، استارت اپ‌ها ضمن بهره‌مندی از فرصت حضور در دوره‌ی پیش-شتابدهی مخصوص اینوتکس، امکان بهره‌مندی از خدمات ویژه از قبیل فضای کار اشتراکی رایگان، خدمات مربوط به سیستم‌های پرداخت آنلاین و ... را به منظور توسعه کسب‌وکار و آمادگی بیشتر برای شرکت در رقابت های نهایی را خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: برگزیدگان نهایی این رقابت ها ضمن بهره مندی از جوایز نقدی، امکان استفاده از تسهیلات اعتباری و وام های ویژه ای که برای توسعه ی کسب وکار خود را خواهند داشت.

مسئول برگزاری رویداد اینوتکس پیچ گفت: در ادوار گذشته رقابت های استارت اپی اینوتکس پیچ، بیش از ۷۰۰ تیم و استارت آپمشارکت کرده و ایده ها و طرح های نوآورانه خود را به بیش از ۲۰۰ سرمایه گذار داخلی و خارجی ارائه کرده اند.

محمد علی افزود: در سال گذشته و در چهارمین دوره این رقابت ها ، ۲۱۰ استارت آپ از استان های مختلف کشور ثبت‌نام کردند و در نهایت تیم های برگزیده ضمن بهره مندی از جوایز نقدی ۳ میلیارد ریالی بهره مند شدند.

رویداد دانش آموزی «سیکاپ»، همزمان با اینوتکس ۲۰۲۲ برگزار می شود

یاسر قرایی، دبیر چهارمین دوره رویداد سیکاپ گفت: در این رویداد با طراحی بخش‌های مختلف به دنبال استعدادیابی کودکان و نوجوانان به جای حالت تستی و چهارگزینه‌ای، بصورت عملی و در ابعاد مختلف جسمی-حرکتی، شناختی-فکری، روحی-روانی، هیجانی-عاطفی، ارتباطی-اجتماعی هستیم. هدف ما این است تا والدین دانش آموزان با حضور در این رویداد، استعدادهای فرزند خود را بیشتر شناخته و مسیر خوبی را برای آینده آنان طراحی کنند.

قرایی گفت: چهارمین دوره رویداد دانش آموزی «سیکاپ» این بار همزمان با یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۲) و با هدف توسعه کمی و کیفی آن در ابعاد بین المللی برگزار می شود.