تاریخ : 1400,سه شنبه 16 آذر21:06
کد خبر : 416728 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اسکان نیمی از جمعیت دانشجویی در ۹۲۰ بلوک خوابگاه دولتی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: بالغ بر ۲۰۲ هزار دانشجوی ساکن در خوابگاه داریم که نیمی از این جمعیت در ۹۲۰ بلوک خوابگاهی دولتی و بقیه در خوابگاه‌های خودگردان اسکان می یابند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از صندوق رفاه دانشجویان، مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان، از خوابگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اقدامات صورت گرفته برای تعمیر و بهسازی در خوابگاه‌ها قرار گرفت. همچنین زمین چمن مصنوعی خوابگاه دختران و بخش بازسازی شده خوابگاه کچوئی توسط رئیس صندوق رفاه دانشجویان افتتاح شد.

اسکان نیمی از جمعیت دانشجویی در ۹۲۰ بلوک خوابگاه دولتی

گنجی در حاشیه این بازدید، با اشاره به کاهش ظرفیت خوابگاه‌ها در صورت حضوری شدن آموزش گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شده است دانشگاه‌ها در اولین فرصت کلاس‌ها را به‌صورت حضوری برگزار کنند، برای تحقق این امر باید شرایط مناسب اسکان دانشجویان در خوابگاه فراهم شود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی به نصف تقلیل پیدا کرده است؛ با تمهیدات صورت گرفته قریب به ۵۰ درصد دانشجویان در خوابگاه‌های ملکی و مابقی در خوابگاه‌های خودگردان مستقر خواهند شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: در سطح کشور بالغ بر ۲۰۲ هزار دانشجوی ساکن در خوابگاه داریم که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باید نیمی از این جمعیت در ۹۲۰ بلوک خوابگاهی دولتی و بقیه در خوابگاه‌های خودگردان اسکان یابند.

گنجی، از افزایش وام ودیعه مسکن دانشجویی نیز خبر داد و تاکید کرد: برای حمایت از دانشجویان و افزایش امنیت رفاهی آنان، میزان وام ودیعه مسکن به دو برابر افزایش یافته است، این وام پس از شناسایی دانشجویان واجد شرایط، از طریق صندوق رفاه در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد تا بعنوان ودیعه برای اجاره خوابگاه‌های دانشجویان متقاضی واجد شرایط پرداخت شود.