تاریخ : 1400,سه شنبه 16 آذر23:33
کد خبر : 416766 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

زاکانی: مسئولان باید مطالبه گری مردم را بشنوند

شهردار تهران گفت: در گام دوم انقلاب باید عینیت شعارهای خود را روی زمین به جهان نشان دهیم. مسئولان باید فریاد مردم و مطالبه گری آنها را بشنوند این آزادی مدنظر انقلاب است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در همایش بزرگداشت روز دانشجو که با عنوان «با روایت طبیب، دردهای مزمن شهر» در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گفت: امروز ۱۶ آذر و روز دانشجو است. اتفاق ۶۸ سال پیش در دانشگاه تهران یک وجه ضد استبدادی و یک وجه ضد استکباری داشت؛ جهت ضد استبداد قیام علیه حاکمیت وقت بود و وجه ضد استکبار آن نه گفتن به نماینده نظام سلطه برای حضور در ایران بود.

زاکانی: مسئولان باید مطالبه گری مردم را بشنوند

شهردار تهران افزود: ادامه این نقطه درخشان تاریخی همیشه این رسالت را برای ما یادآور شده که اگر ما این روز را گرامی می‌داریم بخشی از آن گرامیداشت یاد شهدا و این حماسه است و بخشی از آن یادآور مسئولیت‌هایی است که نسبت به تلاش صورت گرفته در مسیر جریان دانشجویی تا امروز انجام شده است.

در ۱۶ آذر باید مسئولیت‌های بزرگ تاریخی خود را یادآور شویم
زاکانی ادامه داد: در دهه ۷۰ و ۸۰ تلاش شد که جوهره جریان دانشجویی تغییر پیدا کند و یک مسیری بر خلاف مسیر ذاتی آن طی شود. بعد از انقلاب یک مسیر درخشان دیگر یعنی ۱۳ آبان ۵۸ را داشتیم که در آن نیز یک اصلاح درونی و یک نه بزرگ بیرونی مقصود بود؛ اصلاح درونی نسبت به دولت موقت بود که اگر استمرار پیدا می‌کرد منجر به انحراف نظام می‌شد و "نه" بزرگ بیرونی به پذیرش شاه مستبد بود.

او با بیان اینکه در ۱۶ آذر باید مسئولیت‌های بزرگ تاریخی خود را یادآور شویم، اضافه کرد: با انقلاب اسلامی وارد یک رقابت جدی بین اسلام و لیبرالیسم با یک نگاه متفاوت نسبت به انسان شدیم.