تاریخ : 1400,پنجشنبه 18 آذر03:05
کد خبر : 416938 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

اعتراف آمریکا به کوچک‌نمایی حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد

ارتش آمریکا که پیش از این برای کوچک‌نمایی ابعاد حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد از اعطای مدال به ده‌ها سرباز زخمی در این حمله خودداری کرده بود اکنون با اعطای این مدال به ۳۹ مصدوم دیگر موافقت کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، ارتش آمریکا که پیش از این به دلیل کوچک‌نمایی تبعات حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد از اعطای مدال شجاعت به برخی از سربازان زخمی‌شده در این حمله امتناع کرده بود، بعد از گزارش تحقیقی «سی‌بی‌اس» با اعطای این مدال به ۳۹ سرباز مصدوم دیگر موافقت کرده است.

اعتراف آمریکا به کوچک‌نمایی حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد

شبکه خبری «سی‌بی‌اس»، امروز چهارشنبه گزارش داد ارتش آمریکا با اعطای مدال «قلب ارغوانی» (مدال شجاعت که رئیس‌جمهور آمریکا به مجروحین و کشته‌شدگان جنگ) به ده‌ها سرباز جدید دیگر که در حمله موشکی ایران زخمی شده‌اند موافقت کرده است.

یک سخنگوی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای به شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت که واحد منابع انسانی ارتش که مسئولیت اعطای این مدال‌ها را به عهده دارد اسامی ۳۹ سرباز مصدوم دیگر برای دریافت این جایزه را تأیید کرده است.

سی‌بی‌اس نوشته حمله موشکی ایران به پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق، «عظیم‌ترین حمله موشکی به نیروهای آمریکایی در تاریخ» بود که چند روز بعد از ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شماری از همراهان ایشان در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد اتفاق افتاد.