تاریخ : 1400,پنجشنبه 18 آذر17:34
کد خبر : 416993 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

پیشنهادی برای آزمون دکتری سال ۱۴۰۱؛

۳ ترفند برای خواندن کنکور دکتری زبان

مشکلی که بسیاری در پاسخ دادن به سؤالات درک مطلب با آن مواجه می‌شوند، خستگی و عدم تمرکز کافی است. با متنوع خواندن و حل کردن درک مطلب‌های طولانی دامنه تمرکز خود را بالا ببرید.

به گزارش سرویس صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»،  بسیاری از داوطلبان تصور می‌کنند که در صورتی که در درس زبان پیش از این توفیقی نداشته‌اند، برای کنکور دکتری هم بهتر است از آن صرف نظر کنند.

در اینجا به شما خواهیم گفت که مطالعه برخی منابع می‌توانید درصد قابل قبولی از این آزمون کسب کنید:

1- کسب آمادگی برای بخش واژگان
مطالعه کتاب‌های 504 واژه ضروری، لغات ضروری تافل و 1100 واژه ضروری برای پاسخگویی به سؤالات توصیه می‌شود. همچنین مطالعه واژگان سؤالات زبان آزمون دکتری سال‌های گذشته برای این بخش از آزمون توصیه می‌شود؛ چرا که احتمال تکرار تست‌های سال‌های قبل و یا دست‌کم تکرار لغات به‌کاررفته در آزمون بی‌سابقه نیست.

توجه داشته باشید که برای خواندن لغت سعی کنید از ابزارهای مختلفی مثل فلش کارت‌ها، اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها که با شیوه مشخصی لغات را مرور می‌کنند استفاده کنید تا در ذهن شما تثبیت شود. استفاده از این ابزارها حسنش این است که یادگیری را به یک فعالیت تفریحی هم تبدیل می‌کند و مثلاً می‌تواند آخر شب‌ها را به این کار اختصاص دهید. به‌ویژه که خواندن لغت در آخر شب بسیار مفید است و باعث می‌شود بهتر در ذهنتان ماندگار شود.

علاوه بر این، یادگیری لغات در متن بسیار کمک‌کننده است و باعث می‌شود در هنگام تست زدن نیز بهتر عمل کنید.

2- کسب آمادگی برای بخش گرامر
علی‌رغم اهمیت بخش گرامر در آزمون دکتری، بسیاری از داوطلبان با این تصور که توانایی لازم در پاسخگویی به سؤالات این بخش را ندارند، به سادگی از آن عبور می‌کنند.

این در حالی است که اگر چه دامنه مباحث گرامری زبان انگلیسی بسیار گسترده است، اما بررسی سؤالات سال‌های گذشته آزمون زبان عمومی دکتری حاکی از آن است که طراحان به طور معمول اکثر سؤالات خود را از مباحث خاصی مطرح می‌کنند. بنابراین با دانستن این مباحث می‌توان تا حد زیادی پاسخگوی سؤالات مختلف این بخش از آزمون بود.

3- مطالعه برای بخش درک مطلب
درک مطلب از مهم‌ترین بخش‌های زبان عمومی آزمون دکتری به شمار می‌آید. درک مطلب فرآیندی است که به استمرار و تمرین فراوان نیاز دارد و نمی‌توان با خواندن چند مهارت و تعداد کمی نمونه سؤال در آن متبحر شد.

در ادامه نکات مهمی را جهت تمرین برای یادگیری این مبحث به شما خواهیم گفت:

– خود را مقید کنید که هر روز حداقل یک درک مطلب را حل کنید. استمرار در خواندن درک مطلب‌های مختلف به شما این توانایی را می‌دهد که بتوانید انواع مختلف تست‌ها راحل کنید.

– مشکلی که بسیاری در پاسخ دادن به سؤالات درک مطلب با آن مواجه می‌شوند، خستگی و عدم تمرکز کافی است. با متنوع خواندن و حل کردن درک مطلب‌های طولانی دامنه تمرکز خود را بالا ببرید.

– گرچه دایره لغات نقش زیادی در پاسخگویی درست به سؤالات درک مطلب دارد، اما تنها عامل موفقیت نیست. با تمرین زیاد باید بتوانید معنای واژگان ناآشنا را حدس بزنید. حتی اگر حدس شما کاملاً درست نباشد به شما امکان می‌دهد خواندن متن را ادامه داده و به سؤالات پاسخ دهید.

– عجله نکنید. شروع آهسته کاملاً طبیعی است. با خواندن چند جمله اول با متن آشنا می‌شوید و آنگاه سرعت خواندن شما بیشتر خواهد شد.

– سعی نکنید چیزی را حفظ کنید. حفظ کردن وقت‌گیر است و فایده چندانی هم ندارد.

منبع: phdtest


کد خبرنگار : 16