تاریخ : 1400,یکشنبه 28 آذر02:48
کد خبر : 417968 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

حدادعادل: اصل پیروزی انقلاب اسلامی وحدت حوزه و دانشگاه بوده است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تمام تلاش غرب برای این است که الگوی حکومت دینی که در انقلاب شکل گرفته موفق نشود، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش عمده‌ای داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، غلامعلی حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در آیین بزرگداشت روز «وحدت حوزه و دانشگاه» که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد، گفت: شعار وحدت حوزه و دانشگاه از شعارهای راهبردی و اساسی انقلاب بوده، یعنی مربوط به یک موقعیت، زمان و مکان خاص که کهنه شود، نیست و هر چقدر هم زمان می گذرد ما بر اهمیت آن بیشتر پی می بریم.

حدادعادل: اصل پیروزی انقلاب اسلامی وحدت حوزه و دانشگاه بوده است

وی تاکید کرد: بزرگترین خطر برای استکبار این است که مردم در کشورهای اسلامی از انقلاب اسلامی الگو بگیرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: اصل پیروزی انقلاب اسلامی وحدت حوزه و دانشگاه بوده است. یکی از تفاوت تفاوت های ۱۵ خرداد ۴۲ با ۲۲ بهمن ۵۷ هم این است که در ۱۵ خرداد ۴۲ وحدت حوزه و دانشگاه حاصل نشد ولی در ۱۵ سال اتفاقاتی در دانشگاه رخ داد که دور دوم که امام به میدان آمد دانشگاه و دانشجو پای کار بودند. این اتفاق اگر در بقیه کشورهای اسلامی رخ دهد سلطه غرب بر جهان اسلام منتفی خواهد شد.

وی یادآور شد: تمام هم و غم و برنامه های غرب این است که حکومت دینی موفق نشود حالا شما در نظر بگیرید در این حدود چهل و سه سال چه کارهایی کردند تا این الگوی متولد شده که ضد سکولاریسم است و باور قطعی مسلم عمومی غرب را ابطال کند و غرب هم با تمام تلاش می‌خواهد کاری کند که این الگو موفق نشود از جنگ گرفته، تا تحریم اقتصادی و شایعه پراکنی و... همه اینها برای این است که بگویند حکومت دینی نمی تواند موفق شود.

حدادعادل تصریح کرد: امروز زمینه‌‌های وحدت حوزه دانشگاه بهتر از اول انقلاب است و این نتیجه مهاجرت معکوس دانشگاهیان به حوزه است. ما در دوره رضاخان شاهد مهاجرت از حوزه به دانشگاه هستیم اما در انقلاب این اتفاق افتاده که از عده ای هم درس دانشگاهی خواندن و بعد به حوزه رفتند.

وی گفت: الان یکی از مظاهر زمینه سازی های برای وحدت حوزه و دانشگاه انجمن های علمی تخصصی است.