به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» احمد حسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان گفت: اعتقاد نداریم که در لایحه رتبه بندی موجود شان معلمان به طور کامل رعایت و حفظ شده است.
اگرچه که بنا به گفته صاحبنظران رتبه بندی فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش میشود و هدف مستقیم آن افزایش حقوق نیست، اما منجر به افزایش حقوق فرهنگیان نیز میشود با این نگاه آنچه مورد نظر بوده است صرفا افزایش حقوق و ترمیم در پرداختها بوده است و نه لزوما رتبه بندی چرا که خود افرادی که در روند تصویب این قانون نیز سهم داشته اند معتقد بوده اند که با این قانون شان و جایگاه معلمان انچنان که باید تامین نشده و در نظر گرفته نشده است.