تاریخ : 1400,یکشنبه 05 دي18:32
کد خبر : 418776 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

با خودآموز زبان انگلیسی معلم را به خانه بیاورید!

هرچند که نرم‌افزارهای خود‌آموز تلفظ، گرامر و دیگر ابعاد یادگیری شما را بررسی می‌کنند و ایرادات کار را به شما اطلاع می‌دهند، اما یک استاد زبان تسلط بیشتری روی اشکالات زبان آموز دارد. البته این مشکل را می‌توان با برگزاری جلسات رفع اشکال توسط اساتید تا حدودی برطرف کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، شاید شما هم یکی از افرادی باشید که دوست ندارند وقت خود را در کلاس‌های زبان تلف کنند و ترجیح می‌دهند به‌صورت خودآموز زبان انگلیسی را یاد بگیرند. هرچند یادگیری زبان انگلیسی با استاد خوب و با تجربه بسیار لذت بخش‌تر از استفاده از خودآموز زبان انگلیسی است، اما تلف کردن وقت سر کلاس اساتید بی‌تجربه و بدون مهارت تدریس نیز اتفاقی است که برای بسیاری از زبان آموزان بارها اتفاق افتاده است. به‌همین دلیل بسیاری از متقاضیان آموزش گرامر زبان انگلیسی ترجیح می‌دهند به‌صورت خودآموز و با کمک پکیج‌های خود‌آموزش زبان انگلیسی، این زبان را یاد بگیرند.

با خودآموز زبان انگلیسی معلم را به خانه بیاورید!

در این مقاله ضمن بررسی مزایا و معایب یادگیری زبان انگلیسی به‌صورت خودآموز، ویژگی‌های بهترین خودآموز زبان انگلیسی را به شما ارائه خواهیم کرد. اگر دوست ندارید وقت و پولتان در مسیر رفت‌و‌آمد آموزشگاه‌های زبان تلف شود، تا پایان این مقاله کوتاه با ما همراه باشید. 

مزایا و معایب یادگیری زبان انگلیسی به‌صورت خودآموز

1- سرعت بیشتر یادگیری خودآموز

برعکس بسیاری از افراد که فکر می‌کنند استاد با سرعت بیشتر مطالب را به زبان‌آموزش انتقال می‌دهد، در حقیقت سرعت یادگیری به‌صورت خودآموز بالاتر است. زیرا اطلاعاتی که توسط استاد به زبان‌آموز ارائه می‌شود در حافظه کوتاه مدت قرار می‌گیرد و اگر زبان آموزش ظرف چند روز پس از کلاس مطالب را مرور و بازخوانی نکند، اکثر مطالب ارائه شده برای همیشه از ذهن او پاک می‌شوند. به‌ همین دلیل در یادگیری توسط استاد حتماً لازم است که زمان زیادی را برای مرور و بازخوانی مطالب ارائه شده در کلاس، اختصاص دهید. 

2- هزینه کم‌تر در یادگیری خودآموز

استفاده از خودآموز زبان انگلیسی بسیار کم هزینه‌تر از رفتن به کلاس است. به همین دلیل اگر قصد ندارید هزینه زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی کنید، قطعاً استفاده از بهترین خودآموز زبان انگلیسی گزینه مقرون به صرفه‌تری است.

3- روش مخصوص خودتان را کشف می‌کنید

وقتی شما تصمیم می‌گیرید برای یادگیری زبان انگلیسی نزد یک استاد بروید، باید این موضوع را مد نظر داشته باشید که شما ملزم به پیروی از روش استاد هستید. این موضوع ممکن است در برخی مواقع مشکل ساز شود. چرا که ممکن است روش تدریس یک استاد برای یادگیری گرامر مطالعه از روی متون پیچیده و سخت باشد و شما ترجیح بدهید با کتاب‌های گرامر ساده کارتان را شروع کنید. و یا برای مثال استادی ترجیح می‌دهد برای افزایش مهارت شنیداری زبان آموزان از فایل‌های صوتی آیلتس استفاده کند در حالی که زبان آموز اصلا قصد شرکت در آزمون آیلتس را نداشته باشید. 
همین‌طور که می‌بینید، پیدا کردن استادی که روش او مناسب شما باشد چندان کار راحتی نیست. هیچ استادی بهتر از خود شما ضعف‌ها و نیازهای شما را نمی‌شناسد. وقتی خودتان به‌صورت خود‌آموز اقدام به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنید، با بسیاری از این مشکلات مواجه نخواهید شد.

با خودآموز زبان انگلیسی معلم را به خانه بیاورید!

4- صرف وقت کمتر 

یادگیری به‌صورت خود‌آموز بازدهی بیشتری دارد. زمان مورد نیاز برای مرور مطالب نسبت به یادگیری با استاد به مراتب کمتر است. لازم نیست وقت زیادی را صرف رفت‌و‌آمد به کلاس کنید و به همین دلیل حتی اگر برنامه کاری شما بسیار فشرده باشد، باز هم جایی برای یادگیری زبان انگلیسی به‌صورت خودآموز وجود دارد. 

5- انعطاف‌پذیری بیشتر 

در یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز نیاز نیست وقت خود را با استاد تنظیم کنید و ساعت مشخصی سر کلاس باشید. می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز شروع کنید و هر زمان که خواستید یادگیری را متوقف کنید. اگر بخشی از برنامه مطالعه مناسب شما نیست می‎توانید آن را با روشی دیگر جایگزین کنید. انعطاف‌پذیری بیشتر یادگیری زبان انگلیسی به‌صورت خودآموز باعث می‌شود بتوانید برنامه آموزشی را دقیقاً بر اساس معیارهای خود تنظیم کرده و اجرا کنید. 

6- نیاز به تلاش و پشتکار بیشتر 

در یادگیری زبان انگلیسی به‌صورت خود‌آموز، اگر پشتکار نداشته باشید، هیچ چیز به دست نمی‌آورید. استادی وجود ندارد که از شما تکلیف بخواهد و این بار روی دوش شماست که خودتان را کنترل کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که تا زور بالای سرتان نباشد، کاری را انجام نمی‌دهید، در مورد یادگیری زبان انگلیسی به‌صورت خود‌آموز بیشتر تحقیق کنید.

7- اشکالات کار را نمی‌بینید

هرچند که نرم‌افزارهای خود‌آموز تلفظ، گرامر و دیگر ابعاد یادگیری شما را بررسی می‌کنند و ایرادات کار را به شما اطلاع می‌دهند، اما یک استاد زبان تسلط بیشتری روی اشکالات زبان آموز دارد. البته این مشکل را می‌توان با برگزاری جلسات رفع اشکال توسط اساتید تا حدودی برطرف کرد. 

با خودآموز زبان انگلیسی معلم را به خانه بیاورید!

بهترین خودآموز زبان انگلیسی

تعداد زیادی پکیج خودآموز زبان انگلیسی در بازار وجود دارد که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های مختص به خود را دارند. اینکه کدام پکیج خود آموز مناسب شماست و بهترین خودآموز زبان انگلیسی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، اهمیت زیادی دارد. در ادامه ویژگی‌های که یک پکیج خودآموز زبان انگلیسی باید داشته باشد را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم. 

1- تعیین هدف 

یک پکیج خودآموز زبان انگلیسی باید هدف و برنامه یادگیری زبان انگلیسی را به‌صورت دقیق برای زبان آموزش مشخص کند. اینکه چند مرحله باید پیش بروید و هر مرحله شامل چند تمرین و مبحث آموزشی است باید تعیین شده باشد. هیچ پکیج خودآموزی بدون تعیین هدف برای یادگیری زبان انگلیسی مفید نخواهد بود. 

2- مرور کافی

به صورت معمول باید 80 درصد زمان صرف تمرین و مرور و 20 درصد صرف آموزش مطالب جدید شود. در پکیج خود‌آموز شما باید تمرین کافی برای یادگیری عمقی مطالب در نظر گرفته شده باشد. 

3- زمان منطقی و واقعی

بسیاری از برنامه‌های خود‌آموز زبان انگلیسی بر اساس واقعیت طراحی نشده‌اند. برای مثال برنامه‌ای که ادعا می‌کند فقط با صرف روزی نیم ساعت وقت به شما را به نمره 8 آیلتس می‌رساند، قطعاً بر اساس خیالات پوچ طرح‌ریزی شده است. همچنین برنامه‌ای که از شما می‌خواهد روزانه بیش از 4 الی 5 ساعت را صرف یادگیری زبان انگلیسی کنید، خسته کنند است و پس از مدتی باعث دل‌زدگی و بی‌انگیزه شدن زبان آموز می‌شود. 
اینکه در روز چند ساعت را صرف مطالعه زبان انگلیسی کنید، بیش از هر موضوعی به هدف شما از یادگیری زبان انگلیسی بستگی دارد. اگر قصد دارید نمره بالایی در هر یک از آزمون‌های زبان از جمله آیلتس و یا تافل بگیرید، باید زمان بیشتری را صرف کنید و پشتکار بیشتری نیز داشته باشید. 
اما اگر قصد دارید صرف بالا بردن مهارت زبان انگلیسی، زبان بخوانید، قطعاً باید ساعت مطالعه روزانه کمتر و در عین حال تداوم بیشتر برنامه را مد نظر داشته باشید. 

4- استفاده از ابزارهای مختلف یادگیری

اینکه تمرکز یک پکیج خودآموز زبان انگلیسی فقط روی یک ابزار آموزشی باشد، روشی غلط و بدون بازده است. یک پکیج کامل باید از چندین روش و ابزار آموزشی شامل فیلم، موسیقی، کتاب، نرم افزار و ... برای یادگیری زبان انگلیسی بهره ببرد. 

5- امکان تعامل با زبان آموز

وقتی شروع به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنید، نباید خودتان را با انبوه کتاب‌ها، فیلم‌ها و دیگر منابعی که باید مطالعه کنید، محاصره کنید. باید امکان تعامل با برنامه وجود داشته باشد. بسیاری از پکیج‌های موفق از نرم‌افزارهای تست تلفظ و گرامر بهره می‌برند که به زبان آموز این امکان را می‌دهد هم‌زمان با یادگیری، با برنامه آموزشی خود احساس تعامل داشته باشد.


کد خبرنگار : 16