تاریخ : 1400,چهارشنبه 08 دي00:51
کد خبر : 419077 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

اولیانوف: دُور هشتم مذاکراتِ برچیدن تحریم‌های ضدایرانی است

نمایندگان تروئیکای اروپایی در مذاکرات برچیدن تحریم‌ها امروز با صدور بیانیه ای اذعان کردند که هیچ ضرب‌الاجل ساختگی برای مذاکرات وین وجود ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دیپلمات های اروپایی از ۳ کشور طرف مذاکرات هسته ای با ایران که در راستای برچیدن تحریم ها علیه تهران از دیروز دُور هشتم گفتگوها را آغاز کرده اند، امروز سه شنبه اذعان کردند که هیچ ضرب‌الاجل ساختگی برای مذاکرات وین مطرح نیست.

اولیانوف: دُور هشتم مذاکراتِ برچیدن تحریم‌های ضدایرانی است

بر اساس اعلام این خبرگزاری، نمایندگان انگلیس، آلمان و فرانسه در این مذاکرات در عین حال ادعا کردند که برای رسیدن به توافق، «چند هفته» زمان دارند نه «چند ماه»!

همچنین، تروئیکای اروپایی گفته اند که برخی پیشرفت های فنی در آخرین دُور از مذاکرات وین (دُور هشتم گفتگوها که از دیروز آغاز شد) حاصل شده است.

این در حالیست که وزارت امور خارجه روسیه پیشتر در خصوص دُور جدید گفتگوهای مرتبط با برچیدن تحریم های ضدایرانی در وین اعلام کرده بود: شرکت کنندگان در روند مذاکرات احیای توافق هسته ای ایران در دور هشتم عزم خود را برای تسریع در تدوین متون کل اسناد اعلام کرده اند. در این مرحله، عزم همگان بر تشدید تلاش ها به منظور توسعه متون کلیِ مرتبط با بسته اسناد توافق آتی در راستای دستیابی به راه‌ حل‌ های قابل قبول دوجانبه در کوتاه‌ مدت معطوف شده است. همکاری ها در چارچوب های متفاوت از جمله نشست گروه های کاریِ لغو تحریم ها، مسائل هسته ای و ترتیب اجرای توافقنامه آینده برای احیای برجام ادامه پیدا خواهد کرد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین هم ساعاتی پیش در پیامی توییتری از پیشرفت در مذاکرات جاری در دُور هشتم مذاکراتِ برچیدن تحریم‌های ضدایرانی در وین خبر داده بود.