تاریخ : 1400,دوشنبه 13 دي18:46
کد خبر : 419708 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

عطوفت حاج قاسم به اسرا در شرایط سخت جنگی

وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایط جنگی آزادسازی شهر حلب، شهید سلیمانی نگران حال خانواده‌های داعشی بودند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: ویژگی‌های شخصیتی سردار حاج قاسم سلیمانی بسیار کم‌نظیر بود و فقدان ایشان یک افسوس برای ملت محسوب می‌شود.

عطوفت حاج قاسم به اسرا در شرایط سخت جنگی

وی ادامه داد: در جریان آزادسازی شهر حلب که از منظر کارشناسان جنگی و رزمندگان شهادت‌طلب یک عملیات محال و بسیار سخت بود، تصمیم‌گیری‌ها و فرماندهی حاج قاسم بسیاری را به بهت فرو می‌برد.

قاسمی افزود: بخش عمده‌ای از شهر حلب که دومین شهر صنعتی سوریه محسوب می‌شود در تصرف داعشی‌ها و خانواده‌های ایشان بود و در برخی از نقاط مرز بین نیروهای ما و داعشی‌ها کمتر از یک کوچه بود.

وی ادامه داد: با وجود قساوت نیروهای داعشی و عزم جدی آنها برای به شهادت رساندن نیروهای مقاومت، شهید سلیمانی دستور دادند به‌منظور حمایت از خانواده‌های داعشی و در امان ماندن آنها از شرایط خطر، اردوگاهی تأسیس شود که غذا، بهداشت و امکانات رفاهی مهیا شود که این رفتار در شرایط سخت جنگی بسیار نادر است و حکایت از شخصیت بی‌نظیر ایشان دارد.

وزیر راه و شهرسازی یکی از افتخارات خدمت خود در نظام جمهوری اسلامی را همکاری با شهید سلیمانی در سپاه قدس دانست و اضافه کرد: پس از تحویل وزارت‌خانه در دولت دهم به‌پشتوانه کارهای اجرایی حوزه اقتصاد، سردار سلیمانی پیشنهاد فعالیت در سپاه قدس را به بنده دادند که در طول این 7 سال که توفیقی از الطاف خداوند محسوب می‌شد، تجربیات ارزنده‌ای کنار سردار حاصل شد.