تاریخ : 1400,چهارشنبه 15 دي23:28
کد خبر : 420046 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

فرآیند انتخاب استانداران تخصصی است

وزارت کشور با صدور بیانیه‌ای در واکنش به برخی حاشیه‌سازی‌ها پس از انتخاب استاندار کرمانشاه، تأکیدکرد که انتخاب استانداران طی فرآیندی تخصصی و متناسب با گفتمان دولت مردمی صورت گرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت کشور با هدف روشنگری افکار عمومی از فرآیند انتخاب استانداران اطلاعیه‌ای صادر کرد.

استانداران در فرآیندی تخصصی انتخاب شده‌اند

بخشی از متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

راهبری سیاست‌ها و خط‌مشی‌های کلان سیاسی کشور در وهله اول نیازمند حضور مدیران توانمند، متخصص و دغدغه‌مند به توسعه کشور است و در این مسیر متناسب با گفتمان سیاسی هر دولت، مدیران سیاسی با هدف عملیاتی کردن گفتمان دولت تعیین و انتخاب می‌شوند. اساسا به یک معنا معمای تغییرات و جابجایی قدرت در همین دمیده شدن نفس و روح جدید به کالبد سیاسی و ادامه مسیر حرکت انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت مردم است. یکی از مناصبی که همواره در طول چهار دهه اخیر محل تغییرات و جابجایی‌ها بوده، استانداری‌های سراسر کشور است. حضرت آیت‌الله رئیسی که با گفتمان دولت مردمی روی کار آمده است از همان ابتدا بر ضرورت تسریع در حرکت اقتصادی کشور و دمیده شدن انرژی تازه به بدنه مدیریتی کشور تأکید داشته است. متناسب با این رویه استانداران بیش از ۲۹ استان کشور تعیین تکلیف شده و در گام‌های نهایی مدیریت سیاسی استان کرمانشاه با تأیید هیئت دولت و با انتخاب بهمن امیری مقدم تعیین گردید.