تاریخ : 1400,پنجشنبه 16 دي14:06
کد خبر : 420079 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

کارتر: آمریکا اکنون در لبه پرتگاه است

جیمی کارتر در مقاله‌ای در نیویورک تایمز در آستانه سالگرد حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره، هشدار داد که گسترش اطلاعات نادرست و تشدید شکاف سیاسی دموکراسی ایالات متحده را به خطر می‌اندازد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، جیمی کارتر، سی و نهمین رئیس‌جمهور آمریکا که اکنون ۹۷ ساله است، در مطلب خود برای نیویورک تایمز گفت که امیدوار است شورش - که در آن گروهی از طرفداران ترامپ تلاش کردند تا انتخابات ۲۰۲۰ را باطل کنند - ملت را روشن کند و آنها را وادار کند که علیه "قطبی شدن مسمومی که دموکراسی آمریکا را تهدید می‌کند، اقدام کنند.

او پنج خواسته‌ای را که آمریکایی‌ها باید از رهبران سیاسی بخواهند برای "حمایت از آرمان‌های آزادی و پایبندی به استانداردهای عالی پایبند باشند، چنین عنوان کرده است:

۱- برای حفظ قانون اساسی و انصاف، اختلافات سیاسی را کنار بگذارید،

۲- ایجاد امنیت انتخابات و اصلاحات بهتر

۳- راه‌هایی برای اتحاد مجدد شکاف سیاسی ایجاد کنید

۴- با ایجاد یا اصلاح قوانین موجود، خشونت را از سیاست حذف کنید

۵- رسانه‌های اجتماعی را اصلاح کنید و انتشار اطلاعات دقیق را تشویق کنید

شورش‌های ۶ ژانویه ۲۰۲۱ با کشته شدن پنج نفر و زخمی شدن صدها نفر دیگر - از جمله تقریباً ۱۴۰ افسر - پایان یافت. بیش از ۷۲۷ نفر تاکنون در رابطه با این شورش متهم شده‌اند. مجلس نمایندگان ایالات متحده همچنین یک کمیته دو حزبی را تشکیل داده است که در حال حاضر در حال تحقیق در مورد شورش کنگره است - شامل احضار قانونگذاران، شخصیت‌های رسانه‌ای و افراد مورد اعتماد رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ.

کارتر در پایان آورده است: ملت بزرگ ما اکنون در لبه پرتگاهی در حال گسترش است. بدون اقدام فوری، ما در معرض خطر واقعی درگیری داخلی و از دست دادن دموکراسی ارزشمند خود هستیم. آمریکایی‌ها باید اختلافات را کنار بگذارند و قبل از اینکه خیلی دیر شود، با یکدیگر همکاری کنند.


کد خبرنگار : 91