تاریخ : 1400,یکشنبه 19 دي14:39
کد خبر : 420291 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

خضریان:

نکات مثبت لایحه بودجه افزایش ۲۹ درصدی حقوق‌ها و کاهش ۱۵ درصدی هزینه دولت است

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه صحن علنی مجلس، در موافقت با کلیات لایحه بودجه 1401 با بیان اینکه اولین نکته این است که ما در حال رای دادن به کلیات هستیم و درباره جزئیات می‌شود اصلاحات را انجام داد، گفت: یکی از نکات مثبت بودجه این است که در اعلام درآمدها واقع‌بینانه عمل کرده و درآمدهای ناشی از نفت و مالیات را با پذیرش مسئولیت عدد واقعی اعلام کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،

نکات مثبت لایحه بودجه افزایش ۲۹ درصدی حقوق‌ها و کاهش ۱۵ درصدی هزینه دولت است

وی افزود: در دولت‌های قبلی یا عددها را پایین می‌گفتند که درصورت تحقق آن را پیروزی اعلام کننند یا اعداد را آنقدر بالا اعلام می‌کردند که تحقق آن را به مذاکره گره بزنند اما اعداد گفته شده در این لایحه ربطی به مذاکرات ندارد و دولت بودجه را در شرایط ثبات اقتصاد کشور نوشته است.

خضریان با بیان اینکه روند کند انتصابات در دولت فعلی موجب شده تا مسئولان دولت قبل بخصوص در سازمان برنامه وبودجه همچنان بر سر کار باشند، اظهار داشت: در سال اول به یک باره نباید ارز 4200 را حذف کنیم و مجلس باید برای جایگزین آن برنامه داشته باشد، باید برای اقشار مستضعف برنامه داشته باشیم و در کالاهایی مثل دارو و گندم باید حتما برنامه داشته باشیم و نباید آنها را بدون جایگزین به سمت حذفشان برویم.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به اینکه در گذشته مالیات بر دوش کارگران و کارمندان بوده و پایه های مالیاتی دیگر جزو اهداف ما بوده که امروز محقق شده است، گفت: اینکه جریان های لیبرالی صدایشان درباره مالیات بلند شده باید گفت در شرایطی که کشور نیازمند درآمدهای واقعی است  نمی‌شود از پایه های مالیاتی گذشت.

وی افزایش 29 درصدی حقوق و افزایش پلکانی آن که موجب کاهش تضاد طبقاتی می‌شود و کاهش 15 درصدی هزینه‌های دولت را از نکات مثبت لایحه بودجه ارزیابی کرد.