تاریخ : 1400,یکشنبه 19 دي22:13
کد خبر : 420365 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

اعلام زمان برگزاری نشست سازمان پیمان امنیت جمعی

دفتر مطبوعاتی دولت ارمنستان در بیانیه ای از برگزاری نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در خصوص بررسی اوضاع قزاقستان برای فردا دوشنبه خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دفتر مطبوعاتی دولت ارمنستان به عنوان کشوری که ریاست دوره ای سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) را بر عهده دارد، امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای زمان برگزاری نشست مجازی اعضاء را رسانه ای کرد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر مطبوعاتی دولت ارمنستان در این خصوص آمده است: نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی برای فردا دوشنبه برنامه ریزی شده است.

گفتنی است که رئیس جمهور قزاقستان پیشتر در یک رایزنی تلفنی به ولادیمیر پوتین ریس جمهور روسیه پیشنهاد کرده بود که گفتگویی با رهبران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در قالب یک ویدئو کنفرانس درباره وضعیت قزاقستان، برگزار شود.

از سوی دیگر، وزارت کشور قزاقستان ساعاتی پیش در بیانیه ای اعلام کرد که در جریان اتفاقات اخیر این کشور بیش از ۱۶ نفر از نیروهای امنیتی و پلیس کشته و بالغ بر ۱۳۰۰ نفر از آنها زخمی شدند.

این وزارتخانه همچنین به دستگیری حدود ۶ هزار نفر از کسانی که در درگیریهای مذکور مشارکت داشتند، اشاره کرد حال آنکه برخی از این افراد خارجی ها و اتباع کشورهای بیگانه هستند.

افراد مسلح در روزهای ۶ و ۷ ژانویه در دو شهر «تاراز» و «تالدیکورگان» قزاقستان به مراکز پلیس و بازداشتگاه ها حمله کردند.

گفتنی است که از دوم ژانویه تظاهراتی در مناطق غربی قزاقستان و در مخالفت با افزایش بهای سوخت مصرفی خودروها آغاز شد.

این اعتراضات به شهرهای دیگر از جمله آلماتی رسید و به شورش و نا آرامی و حملات مسلحانه به مؤسسات حکومتی تبدیل شد که مقامات قزاقستان را بر آن داشت تا ۱۹ ژانویه در تمامی مناطق کشور حالت آماده باش اعلام کنند.


کد خبرنگار : 91