تاریخ : 1400,سه شنبه 21 دي19:53
کد خبر : 420629 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

شعبه پارک علم و فناوری در همه دانشکده‌های دانشگاه تهران ایجاد می‌شود

رئیس دانشگاه تهران از ایجاد شعبه‌های پارک علم و فناوری در همه دانشکده‌های دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه تهران برای پوشش دادن نیازهای پژوهشی بخش‌های اجرایی و خدمت‌رسان در کشور، بر کارآمدسازی ساختار پژوهش و فناوری در دانشگاه تاکید کرد و گفت: در ساختار جدید دانشگاه تهران بنا داریم که یک رابطه مشخصی بین بخش‌های دانشگاه با حوزه پژوهش و پارک علم و فناوری دانشگاه ایجاد کنیم.

شعبه پارک علم و فناوری در همه دانشکده‌های دانشگاه تهران ایجاد می‌شود

وی افزود: به دنبال این هستیم که مباحث پارک علم و فناوری را در دانشکده‌های دانشگاه تهران به جریان بیندازیم و حتی گروه‌های تخصصی نیز با جریان پارک علم و فناوری درگیر شوند.

رئیس دانشگاه تهران پارک علم و فناوری را به عنوان یکی از مهمترین بسترها برای کاربردی کردن خروجی‌های دانشگاه دانست و گفت: شعبه‌های پارک علم و فناوری در همه دانشکده‌های دانشگاه تهران ایجاد خواهد شد و شرایط ساختاری این اقدام نیز در حال پیگیری است.

مقیمی همچنین با اشاره به راه‌اندازی دانشکده حکمرانی در دانشگاه تهران، پیگیری موضوعات مربوط به حکمرانی فناوری اطلاعات را از جمله شاخه‌های مورد پیگیری در این دانشکده برشمرد و گفت: یکی از دغدغه‌های موجود در کشور برای انتخاب مدیران این بوده که مهارت فنی و مهارت استراتژیک را به صورت همزمان داشته باشند.

وی افزود: برنامه تربیت نیروی متخصص در دانشکده حکمرانی این است که فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی حوزه‌های مختلف بتوانند در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته حکمرانی مرتبط با رشته کارشناسی خود تحصیل کنند و در ضمن تحصیلات تکمیلی، با بحث‌های مدیریتی نیز آشنا شوند؛ به این ترتیب می‌توانیم مدیران استراتژیک در حوزه‌های مختلف اعم از آب، انرژی، کشاورزی، گمرک، تجارت، امور مالیاتی، فناوری اطلاعات و … تربیت کنیم.

رئیس دانشگاه تهران راه‌اندازی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌هایی نظیر «حکمرانی فناوری اطلاعات» و «حکمرانی داده» را از حوزه‌های مورد نظر در دانشکده حکمرانی عنوان کرد و افزود: دانشکده حکمرانی آمادگی دارد تا برای پرورش نیروهای مورد نیاز صنعت، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های پیشران و … اقدام کند.

مقیمی در بخش دیگر سخنانش، به طرح مفهوم «اجتماعی کردن علم» پرداخت و گفت: نیاز است تا مردم حس کنند که علم در پیشرفت جامعه و وضعیت معیشتی‌شان تأثیر دارد. بنابراین لازم است ارتباط دانشگاه و جامعه از این منظر برقرار شود و مسائل روز جامعه را از منظر دانشگاه، تحلیل و نظرات خبرگان دانشگاه را منعکس کنیم. برای تحقق این موضوع، شبکه اینترنتی دانشگاه تهران راه‌اندازی شد.