تاریخ : 1400,پنجشنبه 23 دي17:27
کد خبر : 420841 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

یخساز صنعتی چگونه کار می‌کند؟

یخساز حبه‌ای به عنوان یکی از یخسازهای صنعتی پرکاربرد می‌تواند یخ‌ها را در قالب‌های متنوع تولید و ذخیره کند. این نوع یخساز‌ها از لحاظ ابعاد و ظرفیت متنوع هستند و یخ‌ها را در محیطی شفاف و بهداشتی به اندازه حبه‌های قند تولید می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، یخساز صنعتی یکی از تجهیزات برودتی پرقدرت و کاربردی در آشپزخانه‌های صنعتی است که در سریع‌ترین زمان ممکن قادر است که آب را به یخ تبدیل کند. این دستگاه می‌تواند در شرایطی کاملا بهداشتی یخ را به شکل‌های متنوع و در حجم بسیار بالا تولید کند. از یخسازهای صنعتی به طور گسترده در کارخانجات تولیدی، رستوران‌ها، کافه‌ها، قصابی‌ها، آبمیوه‌ فروشی‌ها، تالارهای برگزار‌کننده مراسم عروسی و جشن‌ها، هتل‌ها، ماهی‌ فروشی‌ها و غیره کاربرد فراوانی دارند. مخزن نگهدارنده این دستگاه باعث شده که بتوان با بالاترین سرعت مقدار زیادی یخ تولید و ذخیره کند. کارفرمایان از بابت تولید یخ و استفاده سریع از آن هیچ نگرانی ندارند. در این مقاله قصد داریم درباره قطعات، مزایا، انواع، نحوه کار کردن و نکات مهم برای انتخاب بهترین یخساز صنعتی صحبت کنیم.

یخساز صنعتی چگونه کار می‌کند؟

یخساز صنعتی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

یخسازهای صنعتی دارای اجزای مختلفی هستند و هر یک از اجزا نقش بسیار مهمی در عملکرد این دستگاه‌ها ایفا می‌کنند. قطعات مهم عبارتند از: بدنه یا استراکچر بیرونی، استراکچر داخلی، قالب یخسازی، کمپرسور، اواپراتور، کندانسور، شیر انبساط، مخزن گاز مبرد، شیر تنظیم‌کننده آب، ترموستات، سوئیچر و غیره. استراکچر بیرونی معمولا با متریال‌هایی مانند ورق گالوانیزه، ورق‌های استیل با برندهای خارجی استفاده شده است. استراکچر داخلی نیز از جنس استیل ضد زنگ است. این قسمت از تجهیزات داخلی این دستگاه محافظت می‌کند. قالب‌های یخسازی نیز از جنس مس، استنلس استیل و گالوانیزه ساخته می‌شوند‌‌. بهترین قالب‌ها از جنس استیل هستند. مهمترین بخش تجهیزات برودتی از جمله یخسازهای صنعتی کمپرسور است و نقش مهمی در ایجاد سیکل برودتی دارد. اواپراتور قطعه‌ایست که باعث تبخیر آب می‌شود. کندانسور نیز برای خنک کردن سیال و تبدیل بخار به مایع کاربرد دارد.

نحوه عملکرد یخساز صنعتی به چه صورت است؟

نحوه عملکرد یخساز صنعتی به عنوان یکی از مهمترین و پرکاربردترین تجهیزات سرمایشی به این شکل است ابتدا آب به وسیله لوله رابط به داخل یخساز وارد  شده و سپس حجم و مقدار آب به وسیله شیر تنظیم‌کننده کنترل می‌شود. آب ورودی به دستگاه با کمک پمپ به طرف تونل انجماد یخ منتقل می‌گردد. یخ‌ها بعد از اینکه در داخل تونل انجماد تشکیل شدند به سمت مخزن یخساز حرکت کرده و در آنجا ذخیره می‌شوند. چرخه تولید یخ به همین شکل ادامه پیدا می‌کند. در صورت بروز کوچکترین اختلال در هر یک از قطعات دستگاه یخساز عملکرد آن با اختلال مواجه خواهد شد و تولید یخ به درستی انجام نمی‌شود. در یخسازهای معیوب مصرف انرژی افزایش می‌یابد  و دستگاه پس از مدتی از کار می‌افتد.

یخساز صنعتی چگونه کار می‌کند؟

انواع یخساز صنعتی به چند دسته تقسیم می‌شود؟

  • یخساز قالبی

یخساز قالبی یکی از انواع یخساز صنعتی است که یخ‌‌ها را در قالب‌های مستطیلی و بزرگ تولید می‌کند. این یخساز بزرگ بیشتر در صنایع ماهیگیری، صنایع تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی، صنایع بتن‌سازی، صنایع غذایی، صنایع جابه‌جا کردن مواد فاسد شدنی و صنایع بسته‌بندی کاربرد دارد. از این دستگاه به دلیل ابعاد بزرگش نمی‌توان در رستوران‌ها استفاده کرد.

  • یخساز حبه‌ای

یخساز حبه‌ای به عنوان یکی از یخسازهای صنعتی پرکاربرد می‌تواند یخ‌ها را در قالب‌های متنوع تولید و ذخیره کند. این نوع یخساز‌ها از لحاظ ابعاد و ظرفیت متنوع هستند و یخ‌ها را در محیطی شفاف و بهداشتی به اندازه حبه‌های قند تولید می‌کند. یخساز‌های حبه‌ای در کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها، آبمیوه‌فروشی‌ها، هتل‌ها کاربرد بسیار زیادی دارند و برای خنک نگه داشتن نوشیدنی‌ها استفاده می‌شوند.

  • یخساز پودری

نوع دیگری از یخسازهای صنعتی که بیشترین کاربرد را در صنعت شیلات کشور، ماهی‌ فروشی‌ها، مرغداری‌ها، کشتارگاه دام و طیور، صنعت تولید نان و صنعت دارو دارد، یخساز پودری می‌باشد. یخساز صنعتی پودری یخ‌ها را به شکل خرد شده و پودری در می‌آورد و یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین محصولات بازار است. در داخل این دستگاه یخ‌های تولید شده در تونل انجماد به وسیله قسمتی به نام کراش خرد می‌شود و در داخل مخزن ذخیره می‌گردد. یخ پودری تقریبا به شکل برف است و برای استفاده در در داخل یخ در بهشت نیز کاربرد دارد. آبمیوه فروشی‌ها در فصل تابستان برای خنک کردن آبمیوه‌ها و نوشیدنی آن‌ها را در داخل یخ پودری قرار می‌دهند.

  • یخساز پولکی

یخساز پولکی به عنوان یک دستگاه یخساز صنعتی برای تولید یخ‌هایی به شکل پولکی کاربرد دارد. از این دستگاه بیشتر در کشتارگاه‌ها، ماهی فروشی‌ها، قصابی‌ها و کشتارگاه‌ها استفاده می‌شود. یخ‌های تولید شده توسط یخساز پولکی خیلی دیر آب می‌شوند و برای خنک کردن گوشت و ماهی بسیار مناسب می‌باشند. این یخ‌ها در محیطی کاملا بهداشتی، سالم و خشک ایجاد می‌شوند.

در هنگام خرید هر یک از  یخسازهای صنعتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 اولین نکته‌ای که در زمان خرید یخساز باید مورد توجه قرار گیرد انتخاب دستگاهی است که با کسب و کار مورد نظر تناسب داشته باشد. نکته بعدی توجه به ابعاد و اندازه این تجهیزات سرمایشی است. قبل از خرید محل مناسبی برای قرار دادن این دستگاه انتخاب کنید. توجه به کیفیت موتور و قطعات دیگر، توجه به جنس بدنه یخساز و استانداردهای درج شده رو بدنه، توجه به تنظیمات الکتریکی، زهکشی مناسب، داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش و مناسب بودن قیمت یخساز نکات دیگری هستند که حتما در زمان خرید این دستگاه مورد توجه قرار می‌گیرند.

یخساز صنعتی چگونه کار می‌کند؟

قیمت یخساز صنعتی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت یخسازهای صنعتی به عواملی مانند نوع دستگاه، مدل دستگاه، میزان ظرفیت دستگاه، جنس اجزای به کار رفته در ساخت یخساز، شرکت تولید کننده و برند یخساز بستگی دارد. ظرفیت یخساز نشان‌دهنده این است که دستگاه در طول 24 ساعت توانایی تولید چه مقدار یخ را دارد. مخزن یخ‌سازها اندازه‌های متنوعی دارند و به محض خالی شدن بلافاصله با یخ‌های جدید پر می‌شوند. یخسازهای صنعتی در مدل‌های مختلف قادرند روزانه 20 تا 150 کیلوگرم یخ را تولید کنند.

یخساز صنعتی را از فروشگاه اینترنتی نگین طبخ خاورمیانه بخرید

برای خرید یخساز صنعتی به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی با قیمت بسیار مناسب می‌توانید به سایت شرگت نگین طبخ خاورمیانه با آدرس اینترنتی  https://negin-tabkh.com/ مراجعه کنید. شرکت نگین طبخ خاورمیانه یکی از شرکت‌های استارت‌ آپی پیشرفته و با تجربه در زمینه تولید و عرضه تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که از مدیران با تجربه و نخبه‌های ایرانی بهره‌مند می‌باشد‌ در تولید محصولات این شرکت از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده است. این محصولات علاوه بر عرضه در داخل کشور به کشورهای خاورمیانه نیز صادر می‌شود‌‌. در این سایت علاوه بر خرید یخسازهای صنعتی امکان خرید محصولات دیگری مانند ماشین لباسشویی صنعتی، چرخ گوشت صنعتی، سرخ کن صنعتی تجهیزات مربوط به فست‌فودی‌ها ، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و غیره نیز به فروش می‌رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان سایت تماس برقرار نمایید.


کد خبرنگار : 37