تاریخ : 1400,جمعه 24 دي00:33
کد خبر : 420862 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اعلام دستورالعمل‌های بهداشتی استفاده از سلف سرویس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دستورالعمل‌های بهداشتی استفاده از سلف سرویس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» بر اساس دستورالعمل اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در صورت بازگشایی سلف سرویس‌ها، تمامی مراجعه‌کنندگان می‌بایست حداقل دو دُز واکسن را دریافت کرده باشند و کارت واکسن الزامی است.

اعلام دستورالعمل‌های بهداشتی استفاده از سلف سرویس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

الزاماً فاصله‌گذاری حداقل دو متر از هر طرف به‌منظور صرف غذا برای مراجعه‌کنندگان باید در نظر گرفته شود. با توجه به لزوم جلوگیری از ازدحام در سلف‌سرویس‌ها، ضروری است ورود افراد به داخل سلف‌سرویس‌ها در بدو ورود کنترل گردد.

بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی برای بازگشایی سلف سرویس‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، فعالیت سلف‌سرویس منوط به وضعیت شیوع کرونا با رنگ‌بندی اعلامی از ستاد ملی مدیریت بیماری کووید-۱۹ خواهد بود.

کارکنان شاغل در آشپزخانه‌ها و تمام شاغلان در رستوران و آشپزخانه می‌بایست دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند. همه پرسنل در امر غذا می‌بایست کارت بهداشت صحت و سلامت را دریافت کرده باشند.

سرو نمک، فلفل، سماق، شکر و آب آشامیدنی (در صورت مصرف) در بسته‌بندی‌های یک‌بار مصرف انجام شود. عرضه مواد غذایی به‌ویژه مواد غذایی فاقد بسته‌بندی یا بدون پوشش بهداشتی مناسب ممنوع است.

توزیع مواد غذایی برابر با ضوابط بهداشتی صورت گرفته و متصدیان توزیع دارای وسایل حفاظت فردی از جمله ماسک و دست‌کش یک‌بار مصرف لاتکس باشند. تمام کارکنان مراکز موظف‌اند در محل کار از ماسک استفاده کنند و فقط زمان خوردن و آشامیدن به شرط رعایت فاصله فیزیکی، استفاده نکردن از ماسک بلامانع است.

مدیران، متصدیان و مسئولان موظف‌اند به شیوه درست از ماسک استفاده کنند؛ به‌گونه‌ای که بینی و دهان کاملاً پوشیده شود. محلول ضدعفونی‌کنندهٔ دست با پایه الکلی (۶۰ درصد) می‌بایست در نقاط در دسترس برای کارکنان و دانشجویان در سلف سرویس قرار گیرد.