تاریخ : 1400,جمعه 24 دي21:26
کد خبر : 420901 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

علی‌اکبری: غیرت دینی کاهش یابد جامعه آسیب می‌بیند

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به بیانات رهبر معظّم انقلاب در باره غیرت دینی گفت: یکی از بزرگ‌ترین فضیلت‌های بزرگ جامعه انقلابی غیرت دینی است که در منظومه معارف قرآنی و روایی جایگاه ویژه‌ای دارد و بنیان و زیرساخت بسیاری از فضیلت‌ها در اخلاق و عمل است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه سرمایه غیرت دینی باید با همه وجود حفاظت شود،‌گفت: ما با داشتن سرمایه غیرت دینی بود که موفق شدیم نظام محاسباتی دشمن را به هم بریزیم و دشمن نتوانست با دستگاه محاسباتی زنگ‌زده خود ملت ایران را زمین‌گیر کند بلکه خود زمین‌گیر شد.

وی ادامه داد:‌ این سرمایه غیرت دینی بود که تهدیدها را برای ملت ایران به فرصت تبدیل کرد و ملت ایران در صراط مستقیم الهی قرار گرفت و رهبر انقلاب نیز فرمودند هر جا به مشکل خوردیم به دلیل دنبال نشدن این خط ناب بود.بنابراین برای رسیدن به قله تمدن اسلامی نیازمند سرمایه غیرت دینی هستیم.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به بیانات رهبر معظّم انقلاب در باره غیرت دینی گفت: یکی از بزرگ‌ترین فضیلت‌های بزرگ جامعه انقلابی غیرت دینی است که در منظومه معارف قرآنی و روایی  جایگاه ویژه‌ای دارد و بنیان و زیرساخت بسیاری از فضیلت‌ها در اخلاق و عمل است.

وی افزود: خداوند غیرت را از صفات حق می‌داند و در فطرت انسان به ودیعه گذاشته است و غیرت دینی عنوان فراگیری است که سایر غیرت‌ها را هم پوشش می‌دهد.

حاج‌علی‌اکبری گفت: اگر میزان غیرت دینی در جامعه کاهش یابد در وهله نخست انسان مؤمن و سپس خانواده و جامعه آسیب می‌بینند چون غیرت دینی حفاظ شخصیت مؤمن و سپر جامعه است.