تاریخ : 1400,شنبه 25 دي17:21
کد خبر : 420962 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

کاهش ۳۰درصدی خرید میوه

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: مصاحبه‌های غیرکارشناسی در خصوص سموم کشاورزی در فضای مجازی باعث شد تا خرید مردم ۳۰ درصد کاهش پیدا کند در صورتی که به هیچ عنوان در میوه جات و سبزیجات سمومی نداریم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از میزان، مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران، در خصوص وضعیت عرضه و تقاضای میوه و تره‌بار در بازار گفت: پرتقال، سیب، نارنگی، کیوی و ... تا پایان دی ماه تغییر قیمتی ندارد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران بیان کرد: در حال حاضر پرتقال از ۸ تا ۱۳ هزار تومان ، سیب نیز از ۶ تا ۱۵ هزار تومان و سیب سفید میانه ۱۸ هزار تومان و کیوی از ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان کف میدان میوه و تره بار فروخته می‌شود. 

وی در خصوص اینکه آیا در گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی افزایش قیمتی را داشته‌ایم، بیان کرد: در گوجه فرنگی و سیب‌زمینی افزایش قیمتی وجود نداشته و مطابق قبل عرضه می‌شود بدین صورت که گوجه‌فرنگی ۵ تا ۹ هزار تومان بوده و سیب‌زمینی از ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار فروخته می‌شود؛ بنابراین اصلا افزایش قیمتی نداشته‌ایم.

دارایی‌نژاد اظهار کرد: در حال حاضر از خرید میوه استقبالی نمی‌شود و فروش مغازه‌داران میوه و تره‌بار در سطح شهر ۵۰ درصد افت کرده و در میادین میوه و تره‌بار نیز ۳۰ درصد فروش کاهش پیدا کرده است به طوری که از ۹ هزار تن ورودی بار به میدان میوه و تره‌بار ۷ هزار تن به فروش رفته و ۲ هزار تن باقی مانده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در ادامه گفت: مصاحبه‌های غیرکارشناسی در خصوص سموم کشاورزی در فضای مجازی باعث شد تا خرید مردم ۳۰ درصد کاهش پیدا کند در صورتی که به هیچ عنوان میوه و سبزی سمومی ندارد.

وی در خصوص ذخیره‌سازی میوه برای بازار شب عید گفت: برای بازار شب عید پرتقال و سیب درختی را در انبار و سردخانه ذخیره‌سازی کرده‌ایم به طوری که هرسال ذخیره سازی این دو قلم میوه برای شب عید انجام می‌شود بنابراین امسال نیز این ذخیره‌سازی انجام شده و مشکلی نداریم.

 

کد خبرنگار : 91