تاریخ : 1400,شنبه 25 دي18:10
کد خبر : 420972 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

اهمیت استفاده از اسکرابر یا کفشوی صنعتی در محیط‌های درمانی

مخازن این دستگاهها به طور کلی از جنس پلی اتیلن ساخته شده که کیفیت طراحی تزریق و مواد به کار گرفته شده که اکثر مواد پلیمری می باشند در کیفیت و طول عمر این مخازن تاثیر مستقیم می‌گذارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، تمام کارشناسان بهداشتی به لزوم نظافت همه مکان‌ها از جمله محیط‌های درمانی و بیمارستان‌ها به صورت روزانه تاکید دارند. از وقتی بیماری کرونا شیوع پیدا کرد، اهمیت نظافت و بهداشت سطح زمین در مکان‌های تجاری، مسکونی، آموزشی، صنعتی، اداری، ورزشی و به ویژه محیط‌های درمانی دو چندان شده است. نظافت سنتی کف زمین که با وسایلی مانند سطل و تی دستی انجام می‌شد هم هزینه زیادی داشت و هم وقت بسیار زیادی را هدر می‌داد. به همین دلیل استفاده از دستگاهی به نام اسکرابر برای نظافت صنعتی رواج پیدا کرد و جایگزین روش‌های سنتی شد. با کمک این زمین شوی صنعتی می‌توان شستشو و خشک کردن سطح را در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام داد. در این مقاله قصد داریم درباره عملکرد و مزایای اسکرابر صحبت کنیم.

اهمیت استفاده از اسکرابر یا کفشوی صنعتی در محیط‌های درمانی

اسکرابر چیست؟

اسکرابر دستگاهی است که شستشو و خشک کردن سطح زمین را به صورت حرفه‌ای و کاملا تخصصی انجام می‌دهد. این دستگاه عملیات شستشو و خشک کردن را به صورت همزمان و با استفاده از چرخش برس‌ها جهت جدا کردن آلودگی‌ها از سطح، پاشیدن آب و محلول‌های ضدعفونی کننده از مخزن آب تمیز و جمع‌آوری آب کثیف و آلودگی‌ها از طریق پخش مکش مخزن آب کثیف در قسمت پشتی دستگاه انجام می‌دهد. انواع این دستگاه از نظر منبع تغذیه در سه گروه برقی، باتری‌دار و دیزلی موجود هستند. بعد از اتمام مراحل شستشو و خشک کردن، سطح زمین بسیار تمیز، براق، درخشان و عاری از هر گونه آلودگی خواهد شد. دستگاه اسکرابر یا زمین شوی صنعتی در مدل‌های دستی و سرنشین‌دار یا خودرویی تولید شده‌ است. مدل‌های دستی اندازه‌های کوچک‌ و فشرده‌تری دارند و برای محیط‌هایی با مساحت کم کاربرد دارند. در مدل‌های سرنشین‌دار مکانی برای نشستن کاربر تعبیه شده که بتواند از این طریق دستگاه را هدایت کند. ابعاد این دستگاه‌ها بزرگ‌تر از نوع دستی است و برای تمیز کردن سطح زمین در مکان‌های با مساحت بسیار زیاد کاربرد دارد. در هنگام استفاده از دستگاه اسکرابر بیمارستانی سر و صدای بسیار کمی تولید می‌شود.

استفاده از اسکرابر چه مزایایی دارد؟

  • صرفه جویی در مصرف آب و انرژی

 یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از کفشوی‌های صنعتی صرفه‌‌جویی در مصرف آب و انرژی است. کاربران هنگام استفاده از این دستگاه می‌توانند میزان مواد شوینده و آب را به خوبی کنترل نمایند. در سطوحی که میزان آلودگی بسیار کم است، استفاده از آب به تنهایی کفایت می‌کند؛ اما در سطوح بسیار کثیف می‌توان حجم شوینده را اضافه‌تر کرد‌. در روش‌های سنتی آب زیادی برای تمیز کردن سطح زمین استفاده می‌شد، اما از وقتی زمین شوی‌های صنعتی وارد عرصه شدند، در مصرف آب صرفه‌ جویی می ‌شود. مقدار آبی که باید در داخل دستگاه اسکرابر ریخته شود با توجه به نوع ساختار و گنجایش مخزن دستگاه متفاوت است‌.

اهمیت استفاده از اسکرابر یا کفشوی صنعتی در محیط‌های درمانی

  • افزایش کیفیت شستشوی سطح زمین

وقتی از دستگاه اسکرابر برای تمیز کردن سطح زمین استفاده می‌شود، کیفیت شستشو در مقایسه با نظافت سنتی به میزان زیادی افزایش خواهد یافت. برس‌های این دستگاه با کمک فشار و سرعت بسیار زیادی می‌چرخند و آلودگی‌های انباشته شده در سطح زمین را به صورت عمقی از روی آن جدا می‌کنند. این برس‌ها به راحتی می‌توانند در تمام شیارها و خلل و فرج موجود در سطح نفوذ کرده و آلودگی را از آن بخش‌ها خارج سازند.

  • استفاده بهداشتی، راحت و سریع

برتری نظافت صنعتی نسبت به روش‌های سنتی بر هیچ کس پوشیده نیست. در روش سنتی سطح زمین تا مدتی پس از شستشو خیس است و هنگام خشک شدن لکه‌های آب باقی می‌ماند. بنابراین سطح زمین براق و شفاف نخواهد شد. همچنین در صورت عبور و مرور از روی سطوح خیس امکان لغزش و سر خوردن افراد وجود دارد و با عبور از سطح زمین خیس امکان کثیف شدن مجدد وجود دارد. اسکرابر عملیات شستشو را با سرعت بسیار بالایی انجام می‌دهد و همزمان با شستشو بلافاصله سطح زمین را خشک می‌کند‌. پاشیدن آب تمیز از مخزن و جمع شدن آن به صورت جداگانه در مخزن آب کثیف، سطح بهداشت محیط‌های مختلف را افزایش می‌دهد.

ویژگیهای یک اسکرابر خوب چیست؟

اسکرابر ها در مارکت بین‌المللی شامل مدلهای مختلف می‌شوند که همگی وظیفه اصلی که همان شستشو و خشک کنی مساحت بالا را شامل می‌شود انجام می دهند.
اما تفاوت در چیست؟
به طور کلی پارامترهای زیادی هستند که در کیفیت یک دستگاه زمین شوی تاثیر مستقیم می گذارند که در این مطلب اشاره ای گذرا به این عوامل خواهیم داشت.
1- کیفیت مخازن: مخازن این دستگاهها به طور کلی از جنس پلی اتیلن ساخته شده که کیفیت طراحی تزریق و مواد به کار گرفته شده که اکثر مواد پلیمری می باشند در کیفیت و طول عمر این مخازن تاثیر مستقیم می‌گذارد.
2- کیفیت قطعات و لوازم جانبی به طور کلی قطعات دستگاه تاثیر مستقیمی در طول عمر و عملکرد دستگاه زمین شوی ( کفشوی ) دارند به نحوی که هر کدام از این قطعات قسمتی از پروسه شستشو را به عهده گرفته و سبب افزایش سطح کیفی نظافت می گردد یک کفشوی صنعتی خوب و با کیفیت باید از قطعات تشکیل شده باشد که 1- کیفیت بالای به نهاد و طراحی و ساخت مواد تشکیل دهنده داشته باشند و 2- طول عمر مناسبی با توجه به سرعت عملکردی دستگاه از خود ارائه دهند.
3- کیفیت موتورها: دستگاه زمین شوی صنعتی شامل موتور هایی جهت انجام پروسه نظافت می گردند که این موتورها شامل موتور برس،تورم مکش، موتور رانش، موتور پمپ های آب و جکهای الکترونیکی می گردند.
از آنجایی که مهمترین بخش از فرایند شست و شوی اسکرابر ها را موتورهای آن تشکیل می‌دهند، کیفیت و ساخت این موتورها تأثیر شگرفی در کیفیت خروجی دستگاه به عمل می آورد.
کمپانی های زیادی در سطح دنیا اقدام به طراحی و تولید انواع الکتروموتورهای حرکتی و ... کرده‌اند که بر روی این دستگاه قابل استفاده است اما یک اسکرابر خوب و با کیفیت باید از موتورهای بهره گرفته باشد که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و طول عمر مناسب داشته باشند

اهمیت استفاده از اسکرابر یا کفشوی صنعتی در محیط‌های درمانی

خرید اسکرابر با کیفیت با قیمت مناسب از شرکت فلامک ماشین

برای خرید انواع مختلف کفشوی صنعتی یا اسکرابر می‌توانید به سایت شرکت فلامک ماشین با آدرس اینترنتی http://www.falamakmachine.com/ مراجعه کنید. این شرکت فعالیت خود را از سال 1373 در زمینه عرضه دستگاه‌های نظافت صنعتی آغاز کرد و محصولات تولید شده توسط کمپانی‌های معروف اروپایی را با قیمتی بسیار مناسب و خدمات پس از فروش در اختیار مشتریان قرار می‌دهد‌. همه محصولات ارائه شده توسط شرکت فلامک ماشین با رعایت کامل استانداردهای جهانی طراحی و تولید شده‌اند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. برای ارتباط با کارشناسان و دریافت مشاوره رایگان جهت خرید مناسب‌ترین کفشوی صنعتی با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

 شماره تماس :  8 - 88535444 (021) 2088156 0912


کد خبرنگار : 37