تاریخ : 1400,شنبه 25 دي23:18
کد خبر : 421023 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

موضع‌گیری ضدروسی وزیر خارجه انگلیس

وزیر خارجه انگلیس امروز با ادامه مواضع روسیه هراسانه کشورش مدعی شد که مسکو برای بی‌ثبات کردن اوکراین تلاش می‌کند!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس امروز شنبه در سخنانی ادعا کرد: روسیه برای بی‌ثبات کردن اوکراین و توجیه تهاجم خود، کارزار انتشار اطلاعات نادرست را به راه انداخته است.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، وزیر امور خارجه انگلیس در این خصوص ادعا کرد: روسیه باید تجاوزات خود را متوقف کرده، تنش‌زدایی کند و وارد گفتگوهای جدی شود!

ادعای وزیر خارجه انگلیس در خصوص تلاش مسکو برای حمله به کی‌یف در حال از سوی لندن تکرار شد که یک مقام آمریکایی در روزها اخیر تصریح کرد که واشنگتن می داند که روسیه تصمیمی در این راستا ندارد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا پنجشنبه هفته گذشته گفت که این کشور معتقد نیست روسیه تصمیم به حمله به اوکراین گرفته است، اما صرف نظر از مسیری که روسیه در پیش بگیرد، آمریکا آماده هر سناریویی است.

روسیه ده‌ها هزار نیرو را در مرز با اوکراین مستقر کرده است و ضمانت‌هایی می‌خواهد که ناتو به سمت شرق گسترش پیدا نکند.

کی یف و شرکای غربی آن ادعا می‌کنند که مسکو در حال برنامه ریزی برای حمله به اوکراین است! مسکو بارها این اتهامات را رد کرده و گفته است که با توجه به افزایش فعالیت نظامی ناتو نزدیک مرزهای روسیه، اقداماتش کاملاً دفاعی بوده و تاکید کرده که این حق را دارد تا نیروهای نظامی خود را در قلمرو این کشور و در راستای منافع امنیت ملی خود جابجا کند.


کد خبرنگار : 91