تاریخ : 1400,دوشنبه 27 دي14:11
کد خبر : 421207 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

آیا برای رسیدگی به اختلافات نیاز به وکیل دیوان عدالت اداری داریم؟

وکیل رسیدگی به اختلافات گمرکی با داشتن دانش و تجربه کافی می تواند اعتراضات شما را با نگاه قانونی بررسی و با زبان قانون آن را عنوان نماید. وی می تواند با مراجعه به مراجع ذی ربط و عنوان اعتراض به صورت قانونی از طریق تجربه و دانش خود راه حلی برای آن بیابد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دیوان عدالت اداری، قوه ای کاملا تخصصی است که تنها با هدف حل مشکلات و مسائل مردم در برابر تخلفات واحد های دولتی و اداری و سایر موسسات عمومی تشکیل شده و به نحوی دادخواه مردم می باشد. این قوه قابلیت صدور دستورات و احکام دارد و این صلاحیت از طرف قوه قضاییه به آن داده شده است.

 بدون شک برای خیلی از تاجران، بازرگانان و موسسات تولیدی و فروش پیش آمده که اجناس و مواد اولیه آن ها در گمرک ماندگار شود و به دلیل غیر منطقی شما را چندین روز معطل کنند. گاهی ممکن است تمام سرمایه شما ظرف این چند روز نابود شود و دیگر راهی برای بازگشت نداشته باشید. برای جبران این خسارت می بایست به کجا پناه برد؟ چه کسی حق شما را خواهد گرفت؟

گروه وکلای پایتخت با داشتن تبحر در تمامی زمینه های حقوقی شرایطی را برای شما فراهم می کنند که بتوانید مسیر باز پس گیری کالای خود در گمرک را به بهترین و ساده ترین شکل ممکن طی کنید، چرا که در این زمینه اطلاعات و دانش قانونی کافی دارند و می توانند راهنمای خوبی برای ارائه داد خواست به دیوان باشند.

آیا برای رسیدگی به اختلافات نیاز به وکیل دیوان عدالت اداری داریم؟

دیوان عدالت اداری با همین هدف با به دنیای سیاست، اقتصاد و اجتماع گذاشت تا در برابر این تخلفات و نابرابری ها از حق مردم دفاع کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در باره نحوه عملکرد دیوان و همچنین آشنا شدن با بهترین وکیل رسیدگی به اختلافات گمرکی با ما همراه باشید تا در این میان با رای کمیسیون ماده 100 و نحوه اعتراض به آن نیز آشنا شوید.

 

آشنایی با دیوان عالت اداری

همانطور که در موارد فوق مطالعه کردید این مرجع و قوه با هدف برخورد با نابرابری ها پا به میدان گذاشته و علاوه بر تخلفات ادارات و موسسات دولتی، با کارمندان خاطی و مدیران متخلف نیز برخورد سرسختانه ای دارد. برای اینکه بهتر در جریان روال کاری این قوه آشنا شوید و بتوانید درصد موفقیت خود را در شکایات افزایش دهید می توانید از بهترین وکیل دیوان کمک بخواهید. وی به دلیل شناخت بیشتر با روال کاری این قوه و همچنین داشتن اطلاعات بیشتر در زمینه استفاده از ماده های قانون دیوان و چگونگی استفاده از آن ها در شرایط خاص می تواند درصد پیروزی شما در پرونده را افزایش دهد.

برای اینکه بتوانید بهترین وکیل دیوان را پیدا کنید پیشنهاد می کنیم که حتما از گروه وکلای پایتخت  دیدن فرمایید. این مجموعه با داشتن دپارتمان های جدا شرایطی را فراهم می کند که بتوانید بدون تلف کردن وقت به سراغ وکیل حرفه ای و حاذق در هر بخش بروید. به عنوان مثال اگر به دنبال راه های قانونی برای ترخیص اجناس خود از گمرک هستید، بهترین وکیل رسیدگی به اختلافات گمرکی را در دپارتمان و بخش خود بیابید و با خیال راحت پرونده را به وی بسپارید.

 

آیا برای رسیدگی به اختلافات نیاز به وکیل دیوان عدالت اداری داریم؟

بدون شک داشتن وکیل شانس شما را برای پیروزی در پرونده چندین برابر خواهد کرد. وکلا با داشتن فن بیان قوی، سواد و اطلاعات کافی به مواد مندرج در قانون دیوان می توانند به سادگی پا به مسیر برد بگذارند. از آن جایی که در قانون اساسی، به دیوان عدالت اداری اهمیت زیادی داده شده پس بدون شک نمی تواند به دانسته های خود اکتفا کنید، چرا که این قوه برای صدور رای نهایی به متندات و دلایل محکمه پسند نیاز دارد. پس توجه کنید که اگر قدرت بیان کافی برای دفاع از حق خود ندارید حتما از وکیل متخصص دیوان عدالات اداری کمک بگیرید تا به جای شما مسیر موفقیت را طی کند.

مزایای داشتن وکیل دیوان عدالت اداری چیست؟

پاسخ این سوال بسیار مشخص و شفاف است، وکلا می توانند درصد موفقیت شما را تا حد زیادی افزایش دهند چرا که این افراد از علم و دانش برخورد با نابرابری های اداری برخوردار می باشند. در واقع به دلیلی اینکه تخصص انجام این کار را دارند و تحت عنوان وکیل متخصص دیوان عدالت اداری مشغول به کار می شوند پس بدون شک با تمامی راه و چاه آن نیز آشنا هستند. از مهم ترین مزایای داشتن وکیل دیوان می توان به سرعت در روند و جریان پرونده است، شما می توانید اطمینان داشته باشید که وی با تمامی ماده های قانونی آشنا است و در این میان می تواند راهی برای پیروزی صد در صدی پرونده بیابد.

وکیل دیوان عدالت اداری به دلیل داشتن اطلاعات آپدیت شده ای از قوانین و مقررات، تجربه حضور در پرونده های و اطلاع از بخش نامه ها به خوبی می تواند ازپس پرونده ها بر آید. مثلا اگر می خواهید جنس های مانده در گمرک را آزاد کنید می تواند بر اساس قوانین و مقررات مندرج در قانون دیوان متناسب با تخلفات گمرکیف بهترین راه را انتخاب نماید.

 

بهترین وکیل شهرداری

آیا برای رسیدگی به اختلافات نیاز به وکیل دیوان عدالت اداری داریم؟

وکیل شهرداری کسی است که به تمامی قوانین و مقررات عام و خاصی که در شهرداری حاکم است اشراف کامل داشته  و بر آیین نامه ها، بخش نامه‌ها و کمیسیون‌های شهرداری مسلط بوده  و با این  توانایی تمامی شکایات مطرح شده توسط موکل خود در مورد شهرداری را به خوبی به انجام دهد.

وکیل اعتراض به رای شهرداری کسی است که نسبت به قوانین و مقررات مصوب ، آیین نامه ها و دستورالعملها ی مربوط به شهرداری آگاهی کامل داشته  و در اموراتی که از طرف موکل در خصوص مسائل مربوط به شهرداری به وکیل وکالت داده میشود و وکیل با بهره گیری از دانش حقوقی و استفاده از قوانین و مقررات مربوطه نسبت به انجام آنها اقدام نماید .

 

چرا به وکیل رسیدگی به اختلافات گمرکی نیاز دارید؟

همانطور که عنوان شد وکلا با داشتن اطلاعات و تخصص در تمامی زمینه های قانونی می توانند درصد پیروزی شما را تا حد چشمگیری افزایش دهند. اختلافات گمرکی نیز از آن دسته مشکلاتی است که نمی توانید به تنهایی از پس آن بر آیید، از همین رو پیشنهاد می کنیم با داشتن یک وکیل رسیدگی به اختلافات گمرکی خیال خود را راحت کنید. از آن جایی که اختلافات گمرکی حول محور یک مشکل نیست و ریشه های متعدد دارد نمی توان گفت که به تنهایی می توان آن را حل کرد، اما وکیل دیوان با داشتن تخصص کافی در این زمینه می تواند راه هایی  را پیش روی شما قرار دهد که به سادگی از پس آن بر آیید.

اختلافات گمرکی به چند دسته تقسیم می شوند؟

همانطور که عنوان شد موارد رسیدگی به اختلافات گمرکی داای دسته بندی های جداگانه ای هستند که برای رفع هر یک نیاز به داشتن اطلاعات قانونی دارید.

تعرفه کالا یکی از موارد عنوان شده است که سبب اعتراض صاحب کالا می شود. در برخی موارد شاهد این هستیم که مامورین گمرک، نرخ تعرفه گمرکی را به نفع دولت نمی دانند و به همین دلیل در جهت افزایش آن بر می آیند. صاحب کالا که در این شرایط سود حاصله از دجارت را از دست رفته می بیند، دست به اعتراض بر علیه این تصمصم می زند.

از دیگر اختلافات گمرکی، می توان به ارزش و فی هر کالا اشاره کرد. گاهی صاحبان کالا به دلیلی این که می خواهند هزینه گمرکی کمتری را پرداخت نمایند، ارزش کالا را کمتر از واقعت در بار نامه درج می کنند که این امر سبب توفیق کالا و تشکیل پرونده برای صاحب کالا خواهد شد. در این موقعیت لازم است که حتما به یکی از وکلای حرفه ای و تخصصی مراجعه کرد تا بتوان از عواقب توقیف در امان ماند.

از آن جایی که توقیف کالا برای تاجان و بازرگانان بسیار هزینه بر است، برای رسیدگی به اختلافات گمرکی نمی توان منتظر ارجاع دادن به دادگاه شد. در این زمان کار دیوان عدالت اداری آغاز می شود. وکیل دیوان با مراجعه به این قوه و بازگو کردن تمامی شرایط و مفاد قانونی سعی دارد این مشکل هر چه زود تر حل شود. برای حل این مسائل نیاز به برپایی یک جلسه است، بر اساس ماده 144 قانون امور گمرکی، کمیسیون بدوی برای حل اختلافات گمرکی می بایست جلسه ای را متشکل از افراد زیر تریب داد:

  • 4 کارمند گمرک تحت عنوان نماینده در این شرکت حضور پیدا می کنند.
  • حضور دو کارمند صنعت، معد و تجارت الزامی است.
  • یک نماینده از وزارت امور افتصادی و دارایی نبز باید حضور داشته باشد.
  • از طرف اتاق بازرگانی، صنایع و معدن نیز باید فردی در این جلسه باشد.
  • در تکمیل اعضا، وجود یکی از اعضای اصلی اتاق تعاون نیز الزمی می باشد.

در این کمیسیون، وکیل دیوان نیز با داشتن مدارک و ادله معتبر اعتراض خود را مبنی بر اختلافات گمرکی اعلام می کند و اعضای عنوان شده با بررسی مستندات، رای نهایی را صادر می کنند. بر اساس تبصره 4 ماده 144 قانون امور گمرکی، رای صادره در این کمیسیون قطعی و لازم الاجرا است.

وکیل رسیدگی به اختلافات گمرکی با داشتن دانش و تجربه کافی می تواند اعتراضات شما را با نگاه قانونی بررسی و با زبان قانون آن را عنوان نماید. وی می تواند با مراجعه به مراجع ذی ربط و عنوان اعتراض به صورت قانونی از طریق تجربه و دانش خود راه حلی برای آن بیابد.

آیا برای رسیدگی به اختلافات نیاز به وکیل دیوان عدالت اداری داریم؟

آشنایی با کمیسیون ماده 100 و نحوه اعتراض به آن

کمیسیون ماده 100 با هدف پیش گیری از ساخت و ساز، تفکیک های غیر مجاز تنظیم شده است. ممکن است افراد زمین یا ساختمانی در محدوده شهری و حاشیه آن داشته و بدون اجازه شهرداری قصد تفکیک یا ساخت سازی داخلی و خارجی را داشته باشند، در این صورت شهرداری می تواند براساس اختیارات خود مانع شود. البته توجه کنید که شهرداری تنها می تواند از این اقدامات پیشگیری کند و برای تخریب یا جریمه می بایست به حوزه کمیسیون ماده 100 مراجعه کرد.

نحوه اعتراض به رای کمیسیون ماده 100

در دیوان عدالت اداری شرایطی برای افراد فراهم شده کی می توانند به رای صادره اعتراض نمایند. امکان اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 وجود دارد که می تواند سبب تغییر رای و موفقیت شما بشود و شامل موارد زیر می باشد:

در زمان رسیدگی به شکایات و کمیسیون، امکان دفاع از حق برای مالک مقدور نباشد.

پس از بررسی ها که توسط دیوان عدالت اداری صورت می پذیرد، مشخص شود که سازه مذکور نباید تخریب می شد.

رای صادره از طرف کمیسیون از لحاظ قانونی دارای مشکلات و ایراد باشد.

میزان جریمه مشخص شده از طرف کیمیسیون دارای عادلانه نباشد.

 

با توجه به موارد عنوان شده، نحوه اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 امکان پذیر می باشد و فرد می تواند تقاضای خود را با وکیل دیوان در میان بگذارد .

در پایان لازم به تاکید است که داشتن وکلای حرفه ای حاذف می توانند تاثیرات مثبتی در روند پرونده داشته باشند و شما با انتخاب یکی از وکلای مجموعه حرفه ای گروه وکلای پایتخت  می توانید راه پیروزی را با سرعت بیشتری بپیمایید.


کد خبرنگار : 37