تاریخ : 1400,سه شنبه 28 دي01:10
کد خبر : 421309 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

افتتاحیه جشنواره تئاتر فجر در استان یزد خواهد بود

بهروز غریب‌پور گفت: در شرایطی که کرونا توان تئاتر را ضعیف کرده، برگزاری جشنواره تئاتر فجر باعث تحرک مجدد سالن‌ها می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز غریب‌پور نویسنده و کارگردان تئاتر، برگزاری جشنواره تئاتر فجر با وجود تغییر مدیران و شرایط فعلی را اتفاقی مثبت دانست.

افتتاحیه جشنواره تئاتر فجر در استان یزد خواهد بود

به گفته او نمی‌توانیم نیت‌خوانی کنیم که مدیران چه تصمیمی برای آینده جشنواره‌ها در ذهن دارند و نگاهشان به جشنواره‌های پیش رو چگونه است. نکته مهم این است که روال چندین ساله موجود در جشنواره های تئاتر مثبت است.

جشنواره تئاتر امسال از ۱۴ تا ۲۶ بهمن ماه برگزار می‌شود. افتتاحیه این رویداد فرهنگی در استان یزد خواهد بود؛ جشنواره‌ای که غریب پور برگزارنشدن آن را به نفع جامعه تئاتر که کرونا ضعیفشان کرده، نمی‌داند.

این هنرمند از مسئولان تئاتر فجر خواست که بدانند خانواده تئاتر سایر استان‌ها به بلوغ رسیده اند و بهتر است در اعمال سیاست‌های فرهنگی به گونه‌ای رفتار کنند که اهالی تئاتر احساس آزادی نسبی کنند. به گفته غریب پور، خانواده تئاتر امروز می‌داند که قرار نیست راه افراط را برای جلب نظر تماشاگران طی کند و تماشاگران نیز به نقطه‌ای رسیده‌اند که توقع نمایش‌های تند و رادیکال ندارند و خانواده تئاتر در عرضه کارها به نوعی تعادل نسبی دست یافته است.