تاریخ : 1400,پنجشنبه 30 دي17:54
کد خبر : 421620 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

کاربران جدید ویندوز ۱۱ باید بدانند؛

معرفی ۱۰ نرم افزار کاربردی برای ویندوز ۱۱ +جزئیات

اگرچه ویندوز 11 بسیاری از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای ضروری برای کاربران را فراهم کرده است اما باز هم نرم‌افزارهای ضروری‌ای وجود دارند که لازم است آن‌ها را بر روی ویندوز 11 خود نصب کنید.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سال 2021 میلادی ویندوز 11 مایکروسافت منتشر شد. کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ‌های مختلفی به بازار عرضه شده‌اند که به صورت پیش‌فرض به این نسخه از ویندوز مجهز هستند. اما یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این سیستم عامل، فروشگاه اپلیکیشن‌های Microsoft Store است.جانشین ویندوز10، ویندوز 11 است که در حال حاضر، آخرین سیستم‌عامل مایکروسافت محسوب می‌شود. ویندوز یک سیستم‌عامل قدرتمند است و مهم است که شما مهم‌ترین نرم‌افزارها را برای ویندوز 11 نصب کنید. مایکروسافت مطرح می‌کند که ویندوز 11 با ویژگی‌های مختلف به‌روزشده و جدیدی همراه است که از میان آن‌ها می‌توان به رابط کاربری ساده و اصلاح‌شده، اجازه اجرای برنامه‌های اندرویدی، امنیت بالا و شرایط بهتر برای بازی کردن اشاره کرد.

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی برای ویندوز۱۱ +جزئیات

 اگرچه ویندوز 11 بسیاری از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای ضروری برای کاربران را فراهم کرده است اما باز هم نرم‌افزارهای ضروری‌ای وجود دارند که لازم است آن‌ها را بر روی ویندوز 11 خود نصب کنید. در ادامه با این نرم افزارها آشنا می شوید.

Power DVD.1

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی برای ویندوز۱۱ +جزئیات

اگر می‌خواهید ویدئو دانلود کنید یا با استفاده از کامپیوتر خود فیلم تماشا کنید مهم است مدیا پلیر سازگار با ویندوز 11 داشته باشید. اگرچه مدیا پلیرهای زیادی در حال حاضر در دسترس هستند اما از میان آن‌ها Power DVD بهترین انتخاب است. علاوه بر اینکه شما می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار، فیلم‌های بلوری را تماشا کنید، می‌توانید انواع رسانه‌ها ازجمله موسیقی، عکس‌ها، سی‌دی و دی‌وی‌دی را با آن اجرا کنید.بنابراین، اگر می‌خواهید رسانه‌ها را به بهترین شکل در کامپیوتر خود اجرا کنید، Power DVD یک نرم‌افزار ضروری برای ویندوز 11 کامپیوتر شماست. برای مثال، اگر برای یادگیری انگلیسی تصمیم به خرید سی دی درس 1 آموزش زبان نصرت دارید نیاز به نرم‌افزار Power DVD نیز خواهید داشت.

Zip.2

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی برای ویندوز۱۱ +جزئیات

یکی از انواع نرم افزارهای کاربردی برای ویندوز و مک، نرم افزاری است که برای باز کردن فایل‌های فشرده استفاده می‌شود. برای ویندوز 11 خود نیاز به نرم‌افزاری برای باز کردن فایل‌های zip خواهید داشت. نرم‌افزارZip به شما کمک می‌کند فایل‌های فشرده را به‌سرعت و به‌راحتی باز کنید. این ابزار برای باز کردن و فشرده کردن فایل‌ها، آزاد کردن فضای روی هارد کامپیوتر و گروه‌بندی فایل‌های مشابه بسیار مفید است. ازآنجایی‌که استفاده از فایل‌های فشرده بسیار رایج است این نرم افزار برای شما بسیار ضروری خواهد بود.

Download Manager.3

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی برای ویندوز۱۱ +جزئیات

آیا به‌طور مرتب چیزهای مختلفی را از اینترنت دانلود می‌کنید؟ اگر این‌طور است، شما برای مدیریت دانلودها نیاز به یک نرم‌افزار کاربردی دارید. نرم‌افزار Download Manager یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نرم‌افزارها در این زمینه است که به مدیریت فایل‌های دانلودشده از اینترنت کمک زیادی می‌کند. از سوی دیگر، اگر در هنگام دانلود از اینترنت، به‌صورت ناگهانی اینترنت قطع شود دیگر نگران از دست رفتن فایل خود نخواهید بود، زیرا به‌محض وصل شدن مجدد اینترنت، Download Manager به دانلود فایل موردنظر ادامه می‌دهد.

FeedLab.4

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی برای ویندوز۱۱ +جزئیات

اپلیکیشن‌های فیدخوان RSS زیادی برای ویندوز وجود دارد، اما نرم افزار کاربردی FeedLab یکی از بهترین برنامه‌ها در این زمینه است. در حالی که فیدخوان محبوب Nextgen Reader در کامپیوترهای جدید کارایی ندارد، FeedLab می‌تواند به لطف گزینه‌های سفارشی‌سازی و امکانات مختلفی که برای مطالعه فهرست اخبار روزانه در اختیار شما قرار می‌دهد، یک جایگزین عالی برای آن باشد. همه این‌ها درحالیست که این اپلیکیشن رایگان است و بودجه خودش را از تبلیغات تأمین می‌کند.

Kaspersky.5

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی برای ویندوز۱۱ +جزئیات

برای حفظ امنیت کامپیوتر خود لازم است از کامپیوترتان در برابر تهدیدات سایبری و بدافزارها محافظت کنید. بهترین آنتی‌ویروس برای ویندوز 11 آنتی‌ویروس Kaspersky است که مهم است آن را دانلود کنید. آنتی‌ویروس Kaspersky طیف وسیعی از بدافزارها را حذف می‌کند و به همین دلیل می‌تواند به‌صورت واقعی از کامپیوترتان محافظت کند. علاوه بر این، شما می‌توانید پسوردهایتان را در این نرم‌افزار امن نگه دارید. در این صورت، از سرقت اطلاعات کامپیوتر توسط هکرها جلوگیری می‌شود. حتی اگر نرم افزار آنتی ویروس هم روی سیستم خود داشته باشید باز هم باید نکاتی برای حفظ امنیت سیستم کامپیوتری خود در نظر داشته باشید.

VLC for Windows.6

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی برای ویندوز۱۱ +جزئیات

به لطف سرویس‌های پخش آنلاین، این روزها نیاز به پخش محلی محتوای صوتی و تصویری روی کامپیوترها کاهش پیدا کرده است؛ اما اگر هم به این ویژگی نیاز دارید، VLC آن را بدون هیچ کم و کاستی در اختیارتان می‌گذارد. این یک اپلیکیشن رایگان با پشتیبانی از مجموعه وسیعی از کدک‌ها است؛ بنابراین شما می‌توانید تقریباً هر چیزی را در آن اجرا کنید. VLC همچنین از استریم از طریق شبکه‌ها و آدرس‌های اینترنتی نیز پشتیبانی کند.

QuickLook.7

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی برای ویندوز۱۱ +جزئیات

اگر از یک مک به کامپیوتر ویندوزی سوئیچ کرده‌اید، QuickLook یک ابزار عالی برای شماست. این ابزار با استفاده از دکمه Space از روی کیبورد، پیش‌نمایش فوری فایل‌ها را به نمایش می‌گذارد. این درست مثل قابلیت Quick Look در سیستم عامل macOS کار می‌کند. شما می‌توانید برای پیش‌نمایش فایل‌های مختلف، نرم افزار مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. این نرم افزار با اکثر فایل‌ها کار می‌کند، اما برای پیش‌نمایش فایل‌های GIF به چند ثانیه زمان بیشتری نیاز دارد. اگر تعداد فایل‌ها در کامپیوتر شما خیلی زیاد است و دچار سردرگمی شما می‌شود، این برنامه به شما کمک می‌کند زودتر به فایل‌هایی که به اجرای آن‌ها نیاز دارید، دسترسی پیدا کنید.

CCleaner.8

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی برای ویندوز۱۱ +جزئیات

CCleaner بهترین نرم‌افزار برای بهینه‌سازی ویندوز 11 است. این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند فایل‌های ناخواسته، فایل‌های کش و غیره را از بین ببرید و همچنین، نرم‌افزارهای ناخواسته یا مشکوک را بدون باقی گذاشتن فایلی از روی سیستم خود حذف کنید. از سوی دیگر، CCleaner به‌راحتی بر روی ویندوز 11 نصب می‌شود. به همین دلیل، یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارها برای تمیز کردن کامپیوتر، CCleaner است.

EarTrumpet.9

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی برای ویندوز۱۱ +جزئیات

سیستم مدیریت صدای ویندوز 11 عالی نیست و نقص‌هایی دارد. نرم افزار EarTrumpet که بعد از نصب مستقیماً در System Tray (همان مکانی که ساعت و آیکون کوچک اپلیکیشن‌ها حضور دارد) ویندوز شما قرار خواهد گرفت و به شما اجازه می‌دهد صدای ورودی و خروجی هر یک از اپلیکیشن‌ها را به صورت جداگانه تنظیم کنید. اگر می‌خواهید صدای یوتیوب از اسپیکرهای کامپیوتر شما پخش شود و صدای خروجی بازی شما هدست باشد، این اپلیکیشن چنین امکانی را در اختیار شما می‌گذارد.

10. Share X

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی برای ویندوز۱۱ +جزئیات

ShareX بهترین ابزار اسکرین شات برای ویندوز 11 است. این یک نرم افزار کاربردی قدرتمند و کوچک است که به شما اجازه می‌دهد فوراً اسکرین شات را کراپ کرده، به آن چیزی اضافه کنید و یا حتی از صفحه فیلمبرداری کرده یا یک فایل متحرک GIF درست کنید. شما همچنین می‌توانید یک اسکرین شات ثبت کنید تا با یک کلیک، به صورت خودکار در سایت Imgur یا دیگر سرویس‌های میزبانی فایل اینترنتی آپلود شود.

گزارش از شکوفه راشدی


کد خبرنگار : 93