تاریخ : 1400,یکشنبه 03 بهمن19:36
کد خبر : 421854 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

درگیری نسل جدید با مسائل هویتی باعث افتخار است

رئیس حوزه هنری گفت: این مایه‌ افتخار است که نسل جدید هنگام خرید نوشت افزار درگیر با مسائل هویتی می‌شوند. این حرکت مردمی بالنده که نهایتاً پشتیبانی رقیقی از حاکمیت داشته، به بلوغ رسیده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛  محمد مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری در بازدید از نمایشگاه الگونما با اشاره به کارکرد این نمایشگاه در تبیین اهمیت موضوع سبک‌زندگی و صنایع فرهنگی گفت: نمایشگاه الگونما، در واقع توصیف و آسیب‌شناسی خوبی از این موضوع داشته و سعی کرده است تا راه‌حل‌های خوبی را پیش روی ما قرار دهد.

درگیری نسل جدید با مسائل هویتی باعث افتخار است

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ضمن بیان اهمیت شخصیت‌های قهرمانی و کاراکترسازی افزود: حلقه مفقوده در کار فرهنگی امروز پیدا کردن زنجیره ارزش در صنایع فرهنگی است. ما گریزی نداریم از این که بتوانیم با خلق شخصیت، با خلق قصه، جهانی شکل بدهیم و برای بچه‌های خود درست کنیم که این جهان، محل زندگی آن‌ها باشد. دنیایی که بچه‌ها در آن زندگی می‌کنند و همه‌ تأثیر و تاثیرشان را نسبت به آن می‌گیرند.

وی با اشاره به نقش دشمن در ایجاد فاصله بین والدین و کودکان با استفاده از کاراکترهای غربی گفت: بچه‌ها با الهام گرفتن از این شخصیت‌ها در دنیای خود زندگی می‌کنند و ما چاره‌ای نداریم جز اینکه این حوزه را جدی بگیریم. مساله امروز کشور در این حوزه اراده جمعی است. اگر اراده جمعی شکل بگیرد حتماً ظرفیت‌های درونی و بومی ایرانی و بچه‌های متدین و انقلابی می‌توانند صحنه را تغییر دهند.

دادمان با اشاره به اهمیت تلاش‌های مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی در حرکت جریان نوشت افزار ایرانی اسلامی افزود: این مایه‌ افتخار است که نسل جدید هنگام خرید نوشت افزار درگیر با مسائل هویتی می‌شوند. این حرکت مردمی بالنده که نهایتاً پشتیبانی رقیقی از حاکمیت داشته، امروز به یک بلوغی رسیده است.

نمایشگاه «الگونما»، نمایشگاه تخصصی سبک زندگی و صنایع فرهنگی نسل آینده ایران است که به بررسی تخصصی فرایندها، ابعاد، وضعیت امروز ایران و جهان و چشم انداز مطلوب حوزه کاراکتر و شخصیت می‌پردازد.

این نمایشگاه توسط مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی و شورای فرهنگ عمومی کشور از ۲۸ دی تا ۱۲ بهمن‌ در مجتمع فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار می‌گردد.