تاریخ : 1400,سه شنبه 05 بهمن00:30
کد خبر : 422023 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

دبیرخانه جشنواره به ابهامات پذیرش آثار پاسخ داد

مدیر دبیرخانه چهلمین جشنواره تئاتر فجر معتقد است که حوزه نمایش کشورمان با نسل جدیدی از تئاتری‌ها رو به رو شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محسن بابایی مدیر دبیرخانه چهلمین جشنواره تئاتر فجر، درباره اعتراض برخی از هنرمندان به انتخاب آثاری که در بازه زمانی اعلام شده، تئاترشان روی صحنه نرفته؛ اما برای حضور در این جشنواره انتخاب شده‌اند، گفت: این موضوع نا آگاهی برخی از دوستان هنرمند ما را می‌رساند. همه می‌دانند که تئاتر از آغاز شیوع کرونا تعطیل شده بود و این تعطیلی تا آبان ماه سال جاری به طول انجامیده است.

دبیرخانه جشنواره به ابهامات پذیرش آثار پاسخ  داد

وی ادامه داد: ما طبق اطلاعیه‌ای اعلام کردیم، نمایش‌هایی که در بازه زمانی کرونا از تماشاخانه‌ها برای اجرا وقت گرفته بودند؛ اما طولانی شدن تعطیلی‌های کرونا، امکان اجرای این نمایش‌ها را به وجود نیاورد، می‌توانند با ارائه مدرک از تماشاخانه‌ای که قرار بود در آن اجرا بروند، می‌توانند در چهلمین جشنواره تئاتر فجر ثبت نام کنند. این فرصتی بود که جشنواره تئاتر فجر در اختیار همه گروه‌های جا مانده در سراسر کشور قرار داد.

مدیر دبیرخانه چهلمین جشنواره تئاتر فجر، درباره کیفیت آثار حاضر در این جشنواره، بیان کرد: برخی مدعی شدند که آثار حاضر در جشنواره تئاتر فجر امسال، آثار ضعیفی هستند، من به هیچ عنوان قائل به این گفته‌ها نیستم، چرا که تمامی آثار به وسیله هیئتی مختص به خود هر بخش، انتخاب شده‌اند.

وی افزود: متأسفانه برخی از هنرمندان تصورشان این است که «چون اثر من در جشنواره امسال پذیرفته نشده است، پس جشنواره ضعیف شده است»، این نگاه، نگاهی درست و تخصصی نیست.

بابایی درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر تئاتر کشور، گفت: کرونا بر ضعیف شدن تئاتر و آثار آن بی‌تأثیر نبوده است. بالاخره یکسری از پیشکسوتان و هنرمندان و گروه‌های حرفه‌ای که اقتصاد تئاتر وابسته به اجرای آن‌هاست، نتوانستند اجرا بروند. البته این اتفاق فرصتی شد برای جوان‌ترها تا بتوانند در تماشاخانه‌های مهم روی صحنه بروند. به نظرم این اتفاق ما را با نسلِ جدیدی از تئاتری‌ها رو به رو کرد.