تاریخ : 1400,چهارشنبه 06 بهمن14:32
کد خبر : 422168 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

درخواست نقل و انتقال سوابق بیمه نباید تبعات داشته باشد

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: بحث جابجایی میان دستگاهی سوابق بیمه امری طبیعی است که در این میان برخی مواقع بیمه مبدأ و مقصد با یکدیگر متفاوت است که باید مشکلات مربوط به آن رفع شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 6 بهمن) مجلس و در جریان بررسی کلیات طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی و در مخالفت با آن اظهار داشت: مسئله تامین اجتماعی و بیمه امری مهم بوده و موجب ایجاد امنیت روحی و روانی بین شاغلان می شود.

وی افزود: بحث جابجایی میان دستگاهی امری طبیعی است که در این میان برخی مواقع بیمه مبدأ و مقصد با یکدیگر متفاوت است که باید مشکلات مربوط به آن رفع شود.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: باید اذعان کرد بخاطر قوانین شتابزده کار پیچیده شده و این امر تبعات زیادی برای افراد بیمه شده و حتی دولت ایجاد کرده است. امروزه مستندات و قوانینی وجود دارد، اما به دلیل پیچیده شدن مسائل، مشکلات حل نشده اند.

پژمان فر گفت: تعاریف ارائه شده در این طرح ابهام دارد و حکم کلی برای رفع مشکل مالی صندوق ها ارائه شده است، در این میان باید توجه داشت که در این طرح باید به افراد بیمه شده توجه شود، در حالی که اکنون بالعکس است.

وی افزود: طولانی بودن فرآیند نقل و انتقال از دیگر اشکالات طرح کمیسیون اجتماعی است که باید مجدداً به این کمیسیون بازگشته و مورد بازنگری قرار گیرد.


کد خبرنگار : 91