تاریخ : 1400,پنجشنبه 07 بهمن01:03
کد خبر : 422250 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تخصیص منابع مالی بیشتر به دانشگاه نوعی سرمایه‌گذاری است

معاون وزیر علوم و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: تخصیص منابع مالی بیشتر به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، هاشم داداش‌پور روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه مراغه با اشاره به اینکه تأمین بخشی از بودجه وزارت علوم به فروش مستغلات موکول شده است، افزود: وزیر علوم با جدیت به دنبال تخصیص اعتبار مورد نیاز است تا دغدغه کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را کمتر کند.

تخصیص منابع مالی بیشتر به دانشگاه نوعی سرمایه‌گذاری است

وی همچنین به لزوم جذب مشارکت خیران برای توسعه مراکز دانشگاهی نیز اشاره و بیان کرد: درود به همه افرادی که در دانشگاه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و بنده نیز دست خیران فعال در حوزه دانشگاه را می‌بوسم.

به گفته وی فرد خیری هفت باب ساختمان در دانشگاه گیلان احداث کرده و رئیس وقت دانشگاه نیز در پاسخ به این کار خیر، آرامگاه این فرد را در محوطه دانشگاه جانمایی کرده است.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: تحقق «دانشگاهی به وسعت شهر» به عنوان شعار دانشگاه مراغه به تعبیری نشان می‌دهد که این مرکز باید جامع‌محور و پایه باشد و برای ظرفیت‌ها و عناوین منطقه‌ای همچون «مراغه، بهشت دیرینه‌شناسان» پاسخ داشته باشد.

داداش‌پور افزود: دانشگاه‌ها در طول زمان تغییراتی به خود می‌بینند و سیاست‌های علمی، فناوری و نوآوری را پشت سر می‌گذارند تا به سمت جامع‌محوری حرکت کنند.

وی اضافه کرد: سیاست‌های علمی فقط دارای کارکردهای تولید دانش بود اما وقتی دانشگاه نسل دوم مطرح شد، حرکت در مسیر فناوری و اقتصادی بودن مورد توجه قرار گرفت.

داداش پور اظهار داشت: سیاست‌های نوآوری نیز انتقال نوآوری به شهر را دنبال می‌کند و در حقیقت بر اساس این سیاست، اتصال دانشگاه به محیط منطقه‌ای به یک اصل تبدیل می‌شود تا دانشگاه در خدمت توسعه منطقه باشد.