تاریخ : 1400,پنجشنبه 07 بهمن02:51
کد خبر : 422259 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

حملات تند رهبر حزب کارگر انگلیس علیه جانسون

رهبر حزب کارگر انگلیس گفت، نخست‌وزیر این کشور به جامعه آسیب وارد کرده و اگر ثابت شود که پارلمان را فریب داده باید استعفا کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس روز چهارشنبه گفت، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور بابت تلاش برای گمراه کردن پارلمان باید فوراً استعفا کند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، جلسه امروز مجلس عوام انگلیس تا حدی جنجالی و پرتنش بود که «لیندسی هویل» رئیس این مجلس به نمایندگان هشدار داد در صورت بر هم زدن نظم جلسه آن‌ها را اخراج خواهد کرد.

در این جلسه، بوریس جانسون که تحت حمله تند قانون‌گذاران قرار گرفته بود از پاسخ دادن به سوالات درباره تحقیقات پلیس یا گزارشی که قرار است پیرامون تخلفات احتمالی او و دیگر هم‌حزبی‌هایش منتشر شوند طفره رفت.

چندی پیش تصاویر مهمانی مقامات دولت انگلیس با حضور جانسون در زمان اوج اعمال محدودیت‌های کرونایی در سال گذشته میلادی انتقادات شدید جامعه و سیاست‌مداران انگلیس را برانگیخت. پس از آن مشخص شد جانسون و نزدیکانش شب خاکسپاری شوهر ملکه انگلیس نیز دو مهمانی برگزار کرده بودند.

نخست‌وزیر انگلیس در جلسه پارلمان اظهارات استارمر را تأکید کرد که اگر مشخص شود که او پارلمان را فریب داده باید استعفای خود اعلام کند. رهبر حزب کارگر یادآور شد که جانسون در جلسه ماه گذشته میلادی گفته بود «در خانه شماره ۱۰ همه دستورالعمل‌های مربوط به کووید رعایت شده بودند» و چند بار تأکید کرد که چنین مهمانی‌هایی برگزار نشده بودند.

رهبر حزب کارگر انگلیس در پاسخ گفت: «فکر می‌کنم آقای نخست‌وزیر به سوال من پاسخ بله گفت. او موافق است که این قانون در خصوص او صدق می‌کند. بنابراین اگر او پارلمان را گمراه کرده باشد باید استعفا دهد».

استارمر در ادامه گفت، تلاش‌ها برای دفاع از نخست‌وزیر «آسیب بزرگی به اعتماد جامعه وارد می‌کند». او در ادامه گفت: «جامعه تصمیم خود را گرفته است. آن‌ها می‌دانند که او (جانسون) برای این شغل مناسب نیست. نخست‌وزیر و کابینه او حاضر هستند چه میزان آسیب به جامعه وارد کنند تا خود را نجات دهند؟»

این مقام انگلیسی افزود: «اکنون این منظر شرم‌آور به وجود آمده که نخست‌وزیر انگلیس تحت تحقیقات پلیس قرار داشته و نمی‌تواند کشور را ترک کندف نمی‌تواند کارش را درست انجام دهد و هر روز که کابینه او بیشتر حرف نزنند، بیشتر و بیشتر همدست او محسوب می‌شوند».


کد خبرنگار : 91