تاریخ : 1400,یکشنبه 24 بهمن14:39
کد خبر : 424122 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

بهترین روش برای ثبت شرکت سهامی خاص

یکی از مهم ترین اقداماتی که باید در این مسیر در نظر داشته باشید، تهیه مدارک مورد نیاز آن می باشد. برای شرکتهای سهامی خاص نیاز به مدارک زیر می باشد و باید آن ها را بصورت کامل تهیه نمایید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، ثبت شرکت سهامی خاص در ایران و سایر کشور های دنیا نظیر:  آلمان، ایتالیا، امارات، دبی، عمان، ترکیه و .. از رایج ترین روش های تاسیس و راه اندازی یک کسب و کار در قالب شرکت می باشد. برای اطلاع از بهترین روش برای ثبت شرکت سهامی خاص این نوشته را تا انتها مطالعه کنید تا با شرایط، قوانین، مدارک و هزینه های مورد نیاز آشنا شوید. مراحل و مدت زمانی که نیاز است تا یک شرکت تجاری در قالب نوع سهامی خاص به صورت قانونی ثبت و تاسیس بشود، همگی در این مقاله بررسی می شود. در این مسیر بهتر است تا با دقت کافی کلیه مراحل را انجام داده تا به نتیجه مطلوب خود برسید.

منظور از ثبت شرکت سهامی خاص چیست؟

بهترین روش برای ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت های تجاری در نوع سهامی به دو گروه خاص و عام تقسیم می شوند که در این بخش به معرفی نوع خاص آن خواهیم پرداخت. در این نوع از شرکتها میزان سرمایه توسط سهامداران که حداقل باید 3 نفر باشند، تهیه شده و هر فرد بر اساس میزان سرمایه ای که به اشتراک گذاشته است، واحد هایی به نام سهم دریافت می کند. در این گروه از شرکت ها نیاز به حضور دو نفر به عنوان بازرس می باشد و در کنار نام انتخابی حتما باید واژه " سهامی خاص " درج شود. با ثبت این نوع شرکت ها کسب و کار شما بصورت قانونی در اداره ثبت شرکتها درج شده و می توانید بصورت قانونی و رسمی فعالیت های خود از قبیل: صادرات، واردات، برندسازی، تولید و توزیع را بدون نگرانی انجام دهید. از آنجایی که موضوع بحث ما در باره بهترین روش برای تاسیس این گروه از شرکتها می باشد به معرفی دو روش مرسوم در این امر می پردازیم.

روش های ثبت شرکت سهامی خاص در ایران و خارج

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که می خواهید شرکت خود را به ثبت برسانید و نیاز به راهنمایی برای آن دارید، لازم به ذکر است که دو روش کلی برای این هدف وجود دارد. در روش اول شما می توانید خودتان کلیه امور حقوقی و قانونی را بدست گرفته و بصورت شخصی با تهیه مدارک، هزینه و شرایط مورد نیاز، شرکت سهامی خاص خود را تاسیس کنید.  در این روش اگر به قوانین و شرایط درج شده آشنا نباشید از نظر زمان و هزینه ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. راهنمایی و مشاوره از یک موسسه حقوقی ثبت شرکت برای تاسیس شرکت سهامی خاص، روش دوم است که از نظر هزینه تفاوت اندکی با روش اول دارد. در این روش شما نیاز به پیگیری های زیادی برای امور حقوقی و اداری خود نداشته و تنها با تهیه مدارک مورد نیاز می توانید به هدف خود دست پیدا کنید.

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

بهترین روش برای ثبت شرکت سهامی خاص

یکی از مهم ترین اقداماتی که باید در این مسیر در نظر داشته باشید، تهیه مدارک مورد نیاز آن می باشد. برای شرکتهای سهامی خاص نیاز به مدارک زیر می باشد و باید آن ها را بصورت کامل تهیه نمایید.

ارائه کارت ملی و شناسنامه کلیه اعضای شرکت که شامل افراد موسس و سهامداران می شود

  • تهیه فیش های واریزی
  • ارائه مدارک لازم برای مشخص کردن حوزه فعالیت
  • بازرسین نباید رابطه فامیلی یا نسبی با اعضای هیئت مدیره داشته باشند
  • ارائه آدرس، کد پستی، مشخص کردن تعداد سهام هر فرد
  • چاپ آگهی تاسیس

مراحل تاسیس

پس از تهیه مدارک لازم برای ثبت شرکتهای سهامی خاص باید در نظر داشته باشید که کدام روش را می خواهید انتخاب کنید. بصورت کلی مراحل لازم شامل : تهیه مدارک، تکمیل اطلاعات، پرداخت هزینه های مورد نیاز، چاپ آگهی تاسیس در روزنامه رسمی می باشد.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

بهترین روش برای ثبت شرکت سهامی خاص

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص بستگی به موارد مختلفی دارد، از جمله این موارد می توان به : هزینه حق الثبت، چاپ آگهی، تهیه مدارک و کارشناسی، تهیه هزینه اولیه تاسیس شرکت، اشاره کرد. با این حال بسته به نرخ هایی که بصورت رسمی سالانه به موسسات حقوقی ثبت شرکت اعلام می شود، شما می توانید از طریق ارتباط با آنها اطلاعات لازم را بدست بیاورید.

مدت زمان

مدت زمانی که طول می کشد تا شرکت سهامی خاص به صورت رسمی و قانونی در سازمان ثبت شرکت ها درج شود، بستگی به نحوه انجام و کیفیت پیشرفت مراحل اداری شما دارد. اگر شما به امور حقوقی تسلط کافی را ندارید، بهتر است تا از طریق یک وکیل یا کارشناسان حقوقی با تجربه در این حوزه اقدامات خود را پیگیری کنید تا در سریع ترین زمان، بتوانید کسب و کار خود را بصورت رسمی و قانونی شروع کنید.

مشاوره رایگان

یکی از خدماتی که می توانید از طریق موسسات حقوقی آن ها را دریافت کنید، مشاوره رایگان ثبت شرکت می باشد. از این طریق شما کلیه سوالات و چالش هایی که در ذهن خود دارید را مطرح کرده و بصورت رایگان می توانید بهترین روش را برای ثبت شرکت خود انتخاب کنید.

جمع بندی

شرکت های سهامی خاص در ایران و خارج از کشور، برای ثبت شدن بسیار رایج می باشند و بسته به قوانین و مقررات هر کشور، باید مدارک لازم و شرایط آن را تهیه کرد. هزینه اولیه برای راه اندازی این شرکتها بصورت سهامی خاص، مبلغ چندان بالایی نمی باشد و عواملی مثل: ساختمان شرکت، کارمندان، هزینه های جانبی، وکالت و این موارد می تواند در تعیین نرخ و قیمت تاثیر گزار باشد.


کد خبرنگار : 37