تاریخ : 1401,یکشنبه 28 فروردين17:01
کد خبر : 429991 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

لاجوردی:

گرانی سرسام آور خودرو، داد مردم را درآورده است

زهره سادات لاجوردی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (یکشنبه ۲۸ فروردین) در تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس گفت: ضمن خدا قوت به رئیس جمهور در خصوص تلاش‌های مضاعف دولت خواستار تسریع تعیین دبیر ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستیم. با وجود گذشت ۵ ماه از تصویب این قانون هنوز ستادی که قرار بود تشکیل شود، تشکیل نشده است که باید برای اینکه مفاد این قانون اجرایی شود پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، لاجوردی تصریح کرد: تذکر دوم به آقای فاتحی امین وزیر صمت است. درباره گرانی و رشد سرسام آور قیمت خودرو باید بگویم که داد مردم درآمده است و علیرغم تذکرات پیاپی نمایندگان شاهد تأثیر یا اقدام شایسته ای نبوده‌ایم.

وی افزود: همچنین درباره تولید کنندگان اصناف مختلف که در شهرک‌های صنعتی زمین خریداری کرده‌اند اما به دلیل مشکلات به وجود آمده و ناشی از کرونا، تحریم و سایر عوامل موفق به واردات تجهیزات و ماشین آلات مورد استفاده خود نشدند تا در تاریخ مقرر بهره برداری کنند. شرکت ذیربط حکم خلع ید آنان را از مراجع قضائی گرفته در حالی که آنها اغلب آماده تولید و یا راه اندازی هستند آنها را وادار به خریداری دوباره زمین و یا ترک آن کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به شعار سال شرایط کنونی و ضرورت مقابله با رکود اقتصادی آن هم در شرایطی که کشورهای همسایه سرمایه داران ایرانی را جذب می‌کنند، باید بدانیم چنین اقداماتی موجب فرار سرمایه‌های داخلی می‌شود که امید است تمهیدات لازم در این باره انجام شود.

لاجوردی خاطرنشان کرد: همچنین درباره عدم استفاده از مسببین وضع موجود در مدیریت کشور با توجه به تأکید صریح رئیس جمهور بر این موضوع ضروری است اقدامات لازم در این زمینه انجام گیرد.

وی در پایان در تذکری به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رأی استمزاجی که در جلسه غیر علنی مجلس راجع به فضای مجازی گرفته شده، قانونی نبوده و باید در این باره تجدید نظر شود.