تاریخ : 1401,سه شنبه 30 فروردين20:44
کد خبر : 430271 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

شروع به کار بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

بخش دانشگاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، کتاب امید و آرامش» به میزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آغاز به کار کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت علوم، بخش دانشگاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور دکتر رشید جعفرپور قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی و جمعی از مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها آغاز به کار کرد.

در این دوره از نمایشگاه که تا ۹ اردیبهشت ماه با شعار «قرآن، کتاب امید و آرامش» در شبستان اصلی مصلی بزرگ امام خمینی (ره) ادامه خواهد داشت، دستگاه‌ها و دانشگاه‌های عضو شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها در بخش دانشگاهی به ارائه آخرین دستاوردها و پژوهش‌های خود در عرصه قرآن و عترت (ع) خواهند پرداخت.

در این بخش، «طرح ملی حفظ قرآن کریم» به ابتکار نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها آغاز به کار خواهد کرد و از درگاه ثبت نام رونمایی خواهد شد.

همچنین ارائه آخرین پژوهش‌ها و مطالعات در حوزه قرآن کریم و گزارش فعالیت‌های انجام شده در موضوعات دینی و مذهبی توسط دانشگاه فرهنگیان، پیام نور، علامه طباطبایی، قرآن و حدیث و سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی انجام خواهد شد.

برخی خدمات طب ایرانی و اسلامی، ایستگاه جوانی و جمعیت، غرفه مخصوص واکسیناسیون از جمله خدمات پزشکی است که توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می‌شود.

برپایی کارگاه‌های هنرهای تجسمی توسط دانشگاه فنی و حرفه از دیگر برنامه‌های این بخش خواهد بود.

گفتنی است، با تصویب شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها، میزبانی این دوره از بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به عهده معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

ساعت بازدید از نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ است.