تاریخ : 1401,پنجشنبه 08 ارديبهشت01:23
کد خبر : 431092 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

وزیر علوم: خواستار توجه به تحقیقان میان رشته ای قرآن و سلامت هستیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین رونمایی از طرح ملی حفظ قرآن کریم خواستار افزایش توجه به تحقیقات میان رشته‌ای قرآن و سلامت شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، محمدعلی زلفی گل با حضور در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از خدماتی که در حوزه سلامتی، بهداشت، واکسیناسیون، طب ایرانی و مشاوره های پزشکی توسط دانشگاه های علوم پزشکی در بخش دانشگاهی ارائه شده است قدردانی کرد و خواستار افزایش توجه به تحقیقان میان رشته ای قرآن و سلامت شد.

وی در آیین رونمایی از «طرح ملی حفظ قرآن کریم» که در بخش دانشگاهی نمایشگاه برگزار شد، افزود: در دانشگاه‌ها ظرفیت خوبی برای حفظ قرآن کریم وجود دارد و باید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه را برای این منظور فراهم کرد.

وزیر علوم اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه امسال با شرایطی که داشتیم به خودی خود حرکتی ارزشمند است. برپایی نمایشگاه باعث می‌شود فرهنگ قرآنی وارد زندگی مردم شود و قرآن در اجتماع نمود داشته باشد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن از تنوع بالایی برخوردار است و برای همه سلایق و گروه های سنی فضاهای جذابی تدارک دیده شده است، گفت: در حوزه های فرهنگی، هنری، علمی و پژوهشی شاهد ارائه آثار ارزشمندی با موضوعات دینی و قرآنی هستیم.

وزیر علوم با ابراز خرسندی حضور دانشگاهیان  در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن، شاهد ارائه فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه مطالعات قرآنی و پژوهش های دینی و مذهبی هستیم.