تاریخ : 1401,جمعه 09 ارديبهشت21:08
کد خبر : 431162 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور به مناسبت روز قدس

از ایران اسلامی تا پاکستان و افغانستان و عراق و بحرین و حتی یمن که علی‌رغم مشکلات و بحران های گوناگون خود نظیر جنگ و تحریم و... که خود با آن ها مواجه بودند، هیچگاه از آرمان آزادی قدس شریف کوتاه نیامدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور طی بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس تاکید کرد: اکنون که اراده قوی ملت های مقاوم و آزاده منطقه و جهان به عنوان مانعی بزرگ در مقابل طرح عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ظاهر شده است، بر تمامی نخبگان و تشکل های دانشجویی و نخبگانی ضداسرائیلی و ضداستکباری ضروری است تا در پیگیری آرمان آزادی قدس شریف، تمامی ظرفیت ها و امکانات خود را به کار گرفته و با مطالبه‌گری و گفتمان سازی همه‌جانبه و جامع الابعاد بتوانند گام های موثری در راستای آزادی فلسطین اشغالی و بازگشت تمام فلسطین به تمام فلسطینیان بردارند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با گذشت بیش از ۷۰ سال از اشغالگری دژخیمان رژیم صهونیستی و مقاومت مردم فسطین، می‌توان چنین گفت که مسئله قدس شریف و فلسطین اشغالی بهترین میزان و معیار سنجش حریت و آزادگی در جهان است.

چه بسیار سازمانها، نهادها و مجامع بین المللی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند اما در قبال مسئله فلسطین هنوز هیچ موضع شفاف و موثری اتخاذ نکرده اند.

اما در کنار آن بودند ملتها و انسان های حقیقتا آزاده ای که در طول این سال ها همواره در کنار مقاومت فلسطین ایستادند و هیچگاه از آرمان آزادی فلسطین کوتاه نیامدند.

از ایران اسلامی تا پاکستان و افغانستان و عراق و بحرین و حتی یمن که علی‌رغم مشکلات و بحران های گوناگون خود نظیر جنگ و تحریم و... که خود با آن ها مواجه بودند، هیچگاه از آرمان آزادی قدس شریف کوتاه نیامدند.

در دهه اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم مقاوم ما با اجتماعات و حضور پرشور خود همواره نشان دادند که در پیگیری مسئله فلسطین مصمم هستند و این ایستادگی اکنون در دیگر کشور های منطقه نیز دیده می‌شود. نظیر مسلمانان بحرین و یمن که با وجود جنگ و مشکلات و محدودیت های امنیتی و اقتصادی و... همواره با حضور گسترده و حداکثری، عزم جدی و تصمیم خود برای پیگیری آرمان آزادی فلسطین را نشان داده اند.

اکنون که اراده قوی ملت های مقاوم و آزاده منطقه و جهان به عنوان مانعی بزرگ در مقابل طرح عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ظاهر شده است، بر تمامی نخبگان و تشکل های دانشجویی و نخبگانی ضداسرائیلی و ضداستکباری ضروری است تا در پیگیری آرمان آزادی قدس شریف، تمامی ظرفیت ها و امکانات خود را به کار گرفته و با مطالبه‌گری و گفتمان سازی همه‌جانبه و جامع الابعاد بتوانند گام های موثری در راستای آزادی فلسطین اشغالی و بازگشت تمام فلسطین به تمام فلسطینیان بردارند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور