تاریخ : 1401,شنبه 10 ارديبهشت15:57
کد خبر : 431224 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

۲۵ اردیبهشت، برگزاری یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران

دبیر یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران از برگزاری این دوره در ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در محل دانشگاه تهران خبر داد و گفت: مقرر بود این مراسم در آذر و دی‌ماه ۱۴۰۰ برگزار شود اما به‌علت شرایط کرونایی به تعویق افتاد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، دبیر یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران از برگزاری این دوره در 25 اردیبهشت‌ماه 1401 در محل دانشگاه تهران خبر داد و گفت: مقرر بود این مراسم در آذر و دی‌ماه 1400 برگزار شود اما به‌علت شرایط کرونایی به تعویق افتاد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، جمال رحیمیان میزان استقبال دانشجویان برای شرکت در این دوره رویداد فرهنگی – دانشجویی را نسبت به دوره پیشین بیش از 3 برابر برشمرد و افزود: ارسال مدارک و مراجعه دانشجویان برای تحویل آن حاکی از رشد 3 برابری است.

وی ادامه داد: بر این اساس 500 دانشجو از سراسر کشور مدارک خود را به پست الکترونیکی دبیرخانه به نشانی  tandisjahat@gmail.com ارسال کردند و شماری دیگر هم از طریق سازمان‌های ذی‌ربط نظیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد علوم پزشکی تهران، سازمان بهزیستی کشور، سازمان انتقال خون ایران، بنیاد شهید و امور ایثارگران، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سازمان نظام پرستاری کشور، سازمان نظام پزشکی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، دانشگاه علم و فرهنگ و دانشگاه آزاد اسلامی مدارک خود را ارائه کردند.

دبیر یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران با بیان این‌که مدارک ارسالی پس از راستی‌آزمایی از طرق مختلف در کمیته انتخاب مطرح شد، گفت: سازمان‌های ذی‌ربط هم موظف بودند 3 برابر ظرفیتی که برای آن‌ها سهمیه در نظر گرفته ‌شده به کمیته انتخاب جهت بررسی پرونده، دانشجو معرفی کنند که پس از 9 جلسه کارشناسی 3 ساعته و با دقت بسیار همه مدارک و مستندات ارسالی بررسی شد و در نهایت 52 دانشجو و گروه دانشجویی فداکار شناسایی شدند.

تقدیر از 52 دانشجو و گروه دانشجویی فداکار از سراسر کشور در یازدهمین آیین تندیس ملی فداکاری

رحیمیان با بیان این‌که در 25 اردیبهشت‌ماه در مراسم تقدیر از این 52 دانشجو و گروه دانشجویی فداکار از سراسر کشور در حضور مسئولان با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل می‌شود، در ادامه خاطرنشان کرد: در این دوره به پیشنهاد دبیرخانه از دانش‌آموز و معلم فداکار مطابق با مصادیق هفت‌گانه فداکاری تعریف شده در آیین‌نامه تقدیر می‌شود.

وی تجلیل از جانباز مدافع حرم، سازمان نمونه همکار و ... را از دیگر موارد دانست و گفت: بر اساس آئین‌نامه این رویداد ملی فرهنگی، حضور داوطلبانه در دفاع از کشور، انقلاب اسلامی و حریم اهل‌بیت(ع)، ارائه خدمات پیشگیرانه و امدادرسانی داوطلبانه در حوادث و رخ‌دادهای طبیعی یا غیرمترقبه، انجام فعالیت‌های داوطلبانه در امور خیریه، تأمین ارگان‌های حیاتی بیماران نیازمند از طریق اهدای خون و عضو، مشارکت داوطلبانه در سازندگی، آبادانی و محرومیت‌زدایی کشور، انجام فعالیت‌های داوطلبانه در حوزه‌های سلامت و توانبخشی و انجام فعالیت‌های داوطلبانه در زمینه حفاظت از محیط زیست از مصادیق هفت‌گانه فداکاری تعریف شده است.

دبیر یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران وقوع زلزله بم در 5 دی‌ماه 82 را انگیزه‌ای برای آغاز این رویداد «دانشجویی – فرهنگی» برشمرد و افزود: با نخستین سالگرد زلزله بم آغاز این مراسم کلید خورد.

رحیمیان هدف از برگزاری این برنامه معنوی فرهنگی را ایجاد و ترویج فرهنگ ایثار، فداکاری و نوع‌دوستی دانست و خاطرنشان کرد: جزئیات برگزاری این رویداد متعاقباً اعلام خواهد شد.