تاریخ : 1401,دوشنبه 12 ارديبهشت18:23
کد خبر : 431482 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

پلیس فتا: مواظب کلاهبرداری سایبری با ترفند «فطریه و کفاره» باشید

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در خصوص کلاهبرداری سایبری با ترفند جمع‌آوری فطریه و کفاره هشدار داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به ترفند کلاهبرداران سایبری با موضوع جمع آوری فطریه و کفاره اشاره و اظهار داشت: شیادان مجازی با مهندسی اجتماعی و به مناسبت‌های مختلف و با ترفندها و تبلیغات متنوع اقدام به کلاهبرداری از افراد می کنند.

 رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به ترفند تازه مجرمان سایبری در فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: افراد دقت داشته باشند که برای پرداخت اینترنتی فطریه و کفاره حتما از طریق موسسات معرفی شده اقدام کرده و از پرداخت وجه در سایت های نامعتبر و حساب‌های شخصی افراد خودداری کنند.

وی گفت: افراد نباید به پیام ها و تماس‌های تلفنی افراد سودجو به بهانه جمع آوری فطریه و کفاره توجه کرده و به لینک‌های ارسالی مراجعه کرده و بر روی آنها کلیک کنند چرا که در دام مجرمان سایبری گرفتار شده و اطلاعات حساب یا موجودی بانکی شان به سرقت می رود.