تاریخ : 1401,سه شنبه 13 ارديبهشت16:35
کد خبر : 431560 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

نماینده مجلس: در فضای مجازی شاهد آموزش اقدامات تروریستی هستیم

نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰مجلس با بیان اینکه در سایه بی‌قانونی در فضای مجازی شاهد آموزش اقدامات تروریستی هستیم، گفت: هیچ انسان باوجدانی نمی‌پسندد که ما در فضای مجازی کشورمان دچار وادادگی شویم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، گفت: هیچ انسان باوجدانی نمی‌پسندد که فضای مجازی در کشور ما به حال خود رها شده باشد و ما دچار وادادگی در این بخش شویم.

وی افزود: امروز شاهد فروش اسلحه و آموزش اقدامات تروریستی و کلاهبرداری‌های گسترده در سایه بی‌قانونی در فضای مجازی کشورمان هستیم که تنها اندکی از این کلاهبرداری‌ها به پلیس فتا گزارش داده شده و مورد پیگیری قرار می‌گیرد و بخش اعظمی از مردم فریب‌خورده به پلیس فتا هم مراجعه نمی‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: امروز بخش قابل توجهی از فعالیت ما اعم از فعالیت‌های اقتصادی و... در فضای مجازی انجام می‌شود و این مسأله قانونمند کردن فضای مجازی را‌‌‌‌‌‌‌‌ بیش از پیش برای ما الزامی می‌سازد.

پژمانفر خاطرنشان کرد: قانونمند کردن فضای مجازی نه به معنای محدودسازی بلکه به معنای ایجاد فضایی امن برای فعالیت‌های اقتصادی سالم و همچنین انجام امور دیگر مردم است.

وی افزود: همانطور که اگر فردی در خیابان مورد سرقت قرار گیرد توقع دارد که قانون از وی حمایت کند، در فضای مجازی هم باید از کاربران حمایت لازم به عمل آید و لازمه این کار قانونمند کردن فضای مجازی است.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: ایجاد امنیت برای فعالیت‌های اقتصادی سالم در فضای مجازی فقط با قانونمند کردن این فضا میسر است و اگر محدودیتی هم با قانونمند کردن فضای مجازی اعمال شود، برای کلاهبرداران و سارقان است، نه فعالان اقتصادی سالم.