تاریخ : 1401,یکشنبه 18 ارديبهشت00:39
کد خبر : 431808 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

ناتو به صورت نیابتی در حال جنگ با روسیه است

نماینده روسیه در سازمان ملل روز شنبه گفت که ناتو به صورت نیابتی در حال جنگ با روسیه در اوکراین است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت که ناتو به صورت نیابتی در حال جنگ با روسیه در اوکراین است.

وی در ادامه سخنانش هشدار داد که ناتو تهدید اصلی برای امنیت و صلح بین‌المللی به شمار می‌آید.

از سوی دیگر «ویاچسلاو ولودین» از قانونگذاران روسیه روز شنبه واشنگتن را به هماهنگی عملیات‌های نظامی در اوکراین متهم کرد که به گفته او به منزله مداخله مستقیم آمریکا در اقدام نظامی علیه روسیه است.

وی در کانال تلگرامی خود نوشت: واشنگتن اساساً عملیات نظامی را هماهنگ می‌کند و پیش می‌برد و از این طریق مستقیماً در اقدامات نظامی علیه کشور ما مداخله می‌کند.

از آغاز درگیری‌ها در اوکراین، واشنگتن و اعضای اروپایی ائتلاف ناتو به کی‌یف تسلیحات سنگین رسانده‌اند. اقدامی که مسکو بارها درباره آن هشدار داده که عرضه تسلیحات سنگین و تجهیزات نظامی به اوکراین، امنیت اروپا را تهدید می‌کند و منجر به بی‌ثباتی می‌شود. با این حال، ایالات متحده و متحدان ناتو آن گفته‌اند که خودشان در جنگ شرکت نخواهند کرد تا از تبدیل شدن به طرف درگیری اجتناب کنند. 

مقامات آمریکایی اذعان کرده‌اند که ایالات متحده اطلاعاتی را در اختیار اوکراین قرار داده تا در مقابله با حمله روسیه به کی‌یف کمک کند، اما در ادعایی، این مسئله که اطلاعات مذکور شامل داده‌های دقیق هدف‌گیری است را رد کرده‌اند.

به نوشته رویترز، ولودین رئیس دومای دولتی روسیه گفت مشاوران خارجی از زمان «کودتا» (در اشاره آشکار به انتخاباتی که منتهی به ریاست‌جمهوری ولودیمیر زلنسکی در سال ۲۰۱۹ شد) در اوکراین فعالیت می‌کردند.

آمریکا و کشورهای دیگر عضو ناتو به‌رغم تجهیز اوکراین به تسلیحات، از ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور از بیم درگیری با روسیه اجتناب کرده‌ و درباره استفاده احتمالی مسکو از تسلیحات اتمی گمانه‌زنی کرده‌اند.