تاریخ : 1401,دوشنبه 19 ارديبهشت17:35
کد خبر : 432005 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

سفر «اسد» به تهران بیانگر تقویت ائتلاف ایران و سوریه است

سانه‌های رژیم صهیونیستی به سفر روز یکشنبه بشار اسد رئیس جمهور سوریه به تهران و دیدار او با مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ایران واکنش نشان داده و اذعان کردند این سفر نشان داد که ائتلاف و اتحاد ایران و سوریه همچنان پابرجا بوده و حتی قوی‌تر شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، «روعی کایس» خبرنگار مسائل کشورهای عربی در شبکه «کان» تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به سفر اسد به تهران گفت: اینها صحنه‌هایی است که ما هر روز نمی‌بینیم. بشار اسد رئیس جمهور سوریه، طی یک سفر کم نظیر دمشق را به مقصد تهران ترک کرد در حالی که از سه سال پیش تا کنون چنین چیزی سابقه نداشته است و در کل این دومین سفر رئیس جمهور سوریه به ایران از زمان آغاز جنگ در این کشور بود.

«کایس» ادامه داد: از بشار اسد در تهران به گرمی استقبال شد و او با رهبر معظم و رئیس جمهور ایران دیدار کرد. اسد در این دیدار به آیت الله خامنه ای گفت که روابط راهبردی بین ایران و سوریه از تسلط اسرائیل بر منطقه جلوگیری کرده است و این روابط باید توسعه و گسترش یابد. رئیس جمهور ایران هم در دیدار با بشار اسد درباره حملات اخیر اسرائیل گفت که باید تهدیدات اسرائیل جدی گرفته شود و توان بازدارندگی در مقابل آن تقویت شود.

این تحلیلگر صهیونیست افزود: نکته جالب توجه این است که سفر بشار اسد به تهران تنها دو ماه پس از سفر او به امارات به عنوان دوست جدید اسرائیل در منطقه انجام شد. سفر اسد به امارات بیانگر ورق خوردن صفحه جدید در روابط او با کشورهای حاشیه خلیج فارس است که در ابتدا خواهان سرگونی اش بودند.

وی در پایان تحلیل خود گفت: برخی‌ها در داخل اسرائیل امیدوارند که سفر بشار اسد به امارات او را از ایران دور کند اما تصاویر سفر اسد به تهران گویای همه چیز است. سفر اسد به تهران ثابت کرد که اتحاد و ائتلاف ایران و سوریه همچنان پایدار بوده و حتی تقویت شده است.