تاریخ : 1401,دوشنبه 19 ارديبهشت20:17
کد خبر : 432026 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دو تابعیتی در حوزه علم و فناوری فرصتی برای دور زدن تحریم‌هاست

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: دو تابعیتی در حوزه علم و فناوری یک فرصت است برای اینکه بتوانیم برخی از تحریم‌ها را دور بزنیم اما در واقع دو تابعیت‌ها در ادبیات کشورمان ضد ارزش هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف امروز در نشست تخصصی «دیپلماسی علم و فناوری فرصت‌ها، چالش‌ها راهکارها» که در محل دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: این دانشگاه رتبه خوبی در عرصه‌های بین المللی به خود اختصاص داده که می‌تواند به صورت مؤثر در دیپلماسی علمی و فناوری عمل کند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵ الی ۱۶ سال قبل پردیس بین المللی دانشگاه در کیش راه اندازی شد، گفت: ولی قوانین آن زمان امکان بین المللی سازی را از این دانشگاه گرفت.

جلیلی ادامه داد: اکنون در مرحله‌ای هستیم که ارائه زبان خارجی در این دانشگاه تسهیل شده ولی برای بین المللی سازی دانشگاه دیر است با وجود اینکه کمی زیرساخت‌ها بهتر شده است.

رئیس دانشگاه شریف خاطر نشان کرد: ما یک فرصت استثنایی را می‌توانیم با این دو رتبه بین المللی و پردیس کیش برای دیپلماسی علمی و فناوری ایجاد کنیم.

به گفته جلیلی، بحث مهاجر پذیری در حوزه هیئت علمی از کسانی که علاقمند به جمهوری اسلامی هستند فرصت خوبی است که باید به آن توجه شود.

به گفته وی، یک قدم کوتاه‌تر بیاییم به مشکل دو تابعیتی‌ها می رسیم؛ بنده عرض می‌کنم که دو تابعیتی در حوزه علم و فناوری یک فرصت است برای اینکه بتوانیم برخی از تحریم‌ها را دور بزنیم اما در واقع دو تابعیت‌ها در ادبیات کشورمان ضد ارزش هستند.

وی گفت: ضروری است که در بحث استادی در دانشگاه‌ها و عرصه علمی نگاه متفاوتی داشته باشیم.‌