تاریخ : 1401,جمعه 23 ارديبهشت01:47
کد خبر : 432351 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

آمریکا و اروپا بالاترین قربانیان کرونا را دارند

شمار قربانیان کرونا در آمریکا از یک میلیون تن و در اروپا از دو میلیون نفر گذشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» با عبور شمار قربانیان کرونا در آمریکا از مرز یک میلیون نفر، رئیس جمهور این کشور بودجه بیشتری را برای مقابله با این بیماری خواستار شد.

جو بایدن در اظهاراتی در دومین اجلاس جهانی کرونا، رویدادی مجازی که میزبانی مشترک آمریکا برگزار شد، خواستار تخصیص بودجه بیشتر برای مقابله با ویروس کرونا در آمریکا شد. رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: امروز، ما نقطه عطف غم انگیزی را در آمریکا رقم می زنیم، ۱ میلیون مرگ ناشی از کرونا. یک میلیون صندلی خالی دور میز شام خانواده، زیان‌های غیر قابل جبران.

رئیس جمهور آمریکا، که کشورش کماکان با بحران ناشی از کرونا دست به گریبان است، به ذکر کمک‌های واشنگتن به دیگر کشورها پرداخت و گفت آمریکا در حال حاضر بیش از ۱۹ میلیارد دلار برای کمک به سایر کشورها برای مقابله با این بیماری اختصاص داده و ۵۰۰ میلیون واکسن را به ۱۱۵ کشور ارسال کرده و متعهد به ارسال ۵۰۰ میلیون دیگر نیز شده است.

بایدن، که بواسطه سو مدیریت وی و سلفش آمریکا از ابتدای همه گیری کرونا همواره در صدر کشورهای دارای بالاترین مبتلا و مرگ و میر بوده، افزود: امروز در مرحله جدیدی از مبارزه با این بیماری همه‌گیر هستیم و با مجموعه‌ای از چالش‌های در حال تحول مواجه هستیم. باید تلاش خود را برای زدن واکسن به افراد جامعه دو چندان کنیم.

شمار قربانیان کرونا در آمریکا در روزی از یک میلیون نفر فراتر رفت، که این کشور میزبان دومین اجلاس جهانی کرونا بود. اجلاسی که شرکت کنندگان در آن بر لزوم تداوم مقابله با این ویروس و رایزنی درباره اقدامات آتی تاکید کردند.

همچنین بنا به اعلام سازمان بهداشت جهانی، تاکنون بیش از ۲میلیون تن در اروپا جان خود را در اثر ابتلاء به کرونا از دست داده اند.