تاریخ : 1401,شنبه 24 ارديبهشت18:43
کد خبر : 432442 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها حاضر در نمایشگاه فناوری اینوتکس ۲۰۲۲

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در حاشیه یازدهمین نمایشگاه فناوری اینوتکس ۲۰۲۲ گفت: در این نمایشگاه شرکت‌های فناور، دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها، پارک‌های علمی و فناوری و حتی سازمان‌های بزرگی که در حوزه فناوری فعالیت می‌کنند حضور پررنگی دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، "محمدمهدی فریدوند" مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در حاشیه یازدهمین نمایشگاه فناوری اینوتکس 2022 در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم گفت:‌ نمایشگاه اینوتکس، نمایشگاه حوزه فناوری کشور است که در این نمایشگاه، شرکت‌های فناور، دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها، پارک‌های علمی و فناوری و حتی سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگی که در حوزه فناوری و نوآوری فعالیت می‌کنند، حضور  پررنگی دارند.

فریدوند گفت:‌ یکی از مجموعه‌های فعال در اکوسیستم تامین مالی حوزه فناوری کشور، صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور بوده که صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران یکی از آنها است که این صندوق، از جمله صندوق‌های اکوسیستم است که خدمات مختلفی دارد که از جمله آنها صدور ضمانتنامه‌ها است یعنی ما شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را در مقابل کارفرماها تضمین می‌کنیم.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران ادامه داد:‌ موضوع خدمت بعدی، پرداخت تسهیلات است که این تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در قالب مدل‌های مختلفی صورت می‌گیرد.

وی گفت: موضوع بعدی "کارگزاری منابع" است یعنی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند منابع خود را در اختیار ما قرار دهند و ما از طرف آنها به شرکت‌ها کمک می‌کنیم؛ موضوع آخر نیز "سرمایه‌گذاری خطرپذیر" است یعنی بر روی شرکت‌‌های دانش‌بنیان و فناور سرمایه‌گذاری کرده و به آنها کمک می‌کنیم تا رشد کنند.

فریدوند تصریح کرد: کار ما این است که طرح‌ها و ایده‌ها را دریافت کرده و ارزیابی و سپس ارزش‌گذاری کنیم و با یک مدلی به آنها منابع پرداخت کنیم که صرفاً نیز پول نخواهد بود و به آن اصطلاحاً "پول هوشمند" می‌گوییم.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران گفت: در هر نمایشگاه  فناوری، تعدادی از شرکت‌هایی را که بر روی آنها سرمایه‌گذاری کردیم انتخاب کرده و آنها را با خود به نمایشگاه می‌بریم و عملاً کمک‌های حمایتی از آنها انجام می‌دهیم.